خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبر داد؛

مرمت و بازسازی عمارت‌های تاریخی رشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۰۴۴

شهردار رشت گفت: فرآیند مرمت و بازسازی عمارت‌های تاریخی رشت شامل ساختمان‌های ساعت، میرزا خلیل رفیع و آذربانی توسط شهرداری رشت در دست اجرا است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی اظهار داشت: مرمت عمارت‌های تاریخی شهر رشت شامل ساختمان‌های ساعت، میرزا خلیل رفیع و آذربانی توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، اخذ پیمانکاران مجرب و تامین اعتبارات لازم در دست اجرا است.

شهردار رشت در خصوص مرمت و بازسازی  عمارت میرزا خلیل رفیع بیان داشت: فرآیند این پروژه از ماه گذشته توسط پیمانکار آغاز شده و قرار است در گام اول، مرمت بام شامل تعویض خرپاهای آسیب دیده ابروها و سفالچینی انجام گیرد. همچنین مرمت دیوارهای محوطه و عملیات دفع رطوبت از این ساختمان نیز در دستور کار قرار دارد که فاز اول مرمت عمارت میرزا خلیل رفیع ۹ ماه به طول می‌انجامد و پس از این فاز سایر عملیات مرمت شامل مرمت در و پنجرها، نما، محوطه سازی و تاسیسات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سید امیر حسین علوی با اشاره به اینکه عمارت آذربانی از آثار تاریخی مربوط به اواخر دوران قاجار است و لمبه‌ها و ابروهای سمت معبر پیاده راه آن خطر آفرین بوده و نیاز به اصلاح و مرمت داشت، شهرداری رشت نسبت به اخذ پیمانکار اقدام نمود. همچنین بعد از اصلاح بام عمارت آذربانی، فرآیند جداره سازی و نورپردازی آن نیز عملیاتی خواهد شد.
 
وی افزود: سومین عمارت تاریخی رشت که در حال مرمت و بازسازی می‌باشد، ساختمان ساعت است که در این خصوص نیز سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان فاز نخست مرمت بام و مقاوم سازی دیوارها به شیوه سنتی را در دست اقدام دارد و بعد از اتمام فاز اول آن در آذر ماه، فاز دوم بازسازی شامل مرمت نما و دفع رطوبت و تاسیسات اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز