خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

سیر صعودی آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۶۲

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون نتایج ۵۵ درصد از نمونه های گرفته شده از افراد مشکوک به آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری مثبت بوده است.

علی احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تقریبا تمامی استان های کشور با شیوع بیماری فصلی آنفلوآنزا درگیر هستند و در استا چهارمحال و بختیاری از تعداد ۶۱۳ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به آنفولانزا نتایج ۳۳۹ تست مثبت قطعی بوده است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز و شروع سرما شاهد بروز موارد آنفلوآنزا در استان و سایر نقاط کشور هستیم اما آنچه نگران کننده است، شروع زود هنگام و دو هفته زودتر شیوع و پیک بیماری نسبت به سالهای گذشته در کشور است که می تواند طول مدت اپیدمی و حتی بروز دو پیک را به همراه داشته باشد.

احمدی بیان کرد: تا کنون حدود ۶ هزار دز واکسن آنفلوآنزای تولید داخل و خارج وارد استان شده است که طبق دستورالعمل گروه های هدف در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص تعطیلی مدارس در پیک آنفلوآنزا تصریح کرد:بر اساس تفاهم بعمل آمده مقرر گردید؛ اگر در یک مدرسه یا مرکز آموزشی بیش از ۱۵ درصد به مدت سه روز متوالی به این بیماری مبتلا باشند، کلاس به مدت هفت روز تعطیل می شود و اگر بیش از ۱۵ درصد در دو کلاس مدرسه شیوع یابد آموزشگاه یا مرکز اموزشی تعطیل می شود.

احمدی افزود: اگر مشکلات بیش از ۱۵ درصد باشد بر اساس آمار و ارقام و به تشخیص واحد پزشکی، دانشکده یا مدرسه به صورت نقطه ای مجازی و آموزش حضوری آن تعطیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز