خبرگزاری کار ایران

افتتاح پروژه تغلیظ گازاسیدی در پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۸۴۵

فاز یک پروژه زیست محیطی تغلیظ گازهای اسیدی در پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی فیضی مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در جلسه افتتاح پروژه تغلیظ گازهای اسیدی گفت: در این پروژه کلیه مراحل  طراحی، ساخت و نصب تجهیزات آن بصورت بومی و به دست متخصصان و کارکنان این شرکت و سازندگان داخلی با هزینه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی افزود: تلاش شبانه‌روزی در راه اندازی این پروژه می تواند موجب بازیافت ۱۱ هزارتن گوگرد در سال شود که در فرایند آن سالانه ۲۰۰ هزارتن CO2 با خلوص مناسب امکان واگذاری به بخش خصوصی تا جهت تبدیل به فرآورده‌های با ارزش افزوده بیشتر تبدیل شود.

فیضی اظهار کرد: از دیگر مزایای افتتاح این پروژه می توان در کاهش اثرات پسماند کاتالیست ها به میزان ۱۱۰ تن در سال را برشمرد که از دستاوردهای مهم زیست محیطی در منطقه سرخس است.

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس با بیان اینکه مهندسان وکارکنان ما با اقدامات بی‌نظیری که در حوزه خودکفایی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت در این پالایشگاه انجام داده اند به خودکفایی لازم دست یافتند تصریح کرد: شناسنامه‌دار کردن قطعات یدکی، بومی سازی و تامین کالاهای یدکی مورد نیاز پالایشگاهی، حرکت به سمت خودکفایی، اعتماد و اتکا به دانش جوانان ایران اسلامی، بررسی توانمندی صنعتگران نفت و گاز، حمایت و استفاده از ظرفیت ‌ها و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان، جهت احصاء نیازهای فناورانه و حمایت از سازندگان داخلی از اولویت‌‌های اصلی این شرکت طی سالیان اخیر در جبهه اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز