خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان اردبیل:

شهرداری‌ها زباله را فقط پاسکاری می‌کنند / هرکس به محیط‌زیست آسیب وارد کند به همه خیانت کرده / نخاله‌های ساختمانی باید در مبداء مدیریت شوند نه در مقصد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۳۳۸

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: متاسفانه کار شهرداری ها مانند پاسکاری توپ به دیوار شده! یعنی در حقیقت دفن یا بازیافت یا استحاله زباله نداریم و فقط پسماند از شهرها دفع می شود و اثرات آن مجددا به خود شهر و روستاها باز می گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعبدالله طباطبایی در همایش مدیریت سبز و فرصت های صیانت از محیط زیست که با حضور شهرداران و روسای شورای شهرهای استان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، محیط زیست را یک نعمت خدادادی و امانتی مهم قلمداد کرد و گفت: هرکس به در حوزه مسئولیت خود در خصوص محیط زیست کوتاهی کند، خائن به انسان ها و سایر جانداران است.

وی افزود: محیط زیست را همانگونه و حتی بهتر از آن که به دست ما رسیده باید به نسل های آینده تحویل دهیم؛ هرگونه کوتاهی در حفظ محط زیست زیان‌های جبران ناپذیر از شیوع بیماری های مختلف گرفته تا ازبین رفتن زیبایی طبیعت را به دنبال خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با بیان اینکه مسائل محیط زیست باید با روش های علمی پیش برود اظهار کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی باید هدایت‌گر مردم و مسئولان به سمت روش های نوین حفاظت از محیط زیست باشند؛ نقش اساتید و نخبگان در این خصوص یک نقش کلیدی و محوری است. چنانچه در حوزه قضایی و حتی همه حوزه ها دانشگاه باید خط مشی دهد و مشاور قوی برای مسئولان باشد.

طباطبایی با گلایه از مدیریت پسماند و استفاده از روش‌های منسوخ در این پروسه تصریح کرد: متاسفانه کار شهرداری ها مانند پاسکاری توپ به دیوار شده! یعنی در حقیقت دفن یا بازیافت یا استحاله زباله نداریم و فقط پسماند از شهرها دفع می شود و اثرات آن مجددا به خود شهر و روستاها باز می گردد که در این خصوص باید از روش های نوین و مرسوم جهان الگوبرداری شود و از ظرفیت این طلای به اصطلاح کثیف استفاده مطلوب شود.

این مسئول قضایی در پایان گفت: زباله و پسماند شهری و خصوصا نخاله های ساختمانی باید مبداء مدیریت شوند نه در مقصد؛ برخی از نقاط در اردبیل هنوز هم بلاتکلیف مانده و نخاله های ساختمانی در زیباترین مسیرهای گردشگری استان تخلیه می شود که هم به صنعت گردشگری و هم محیط زیست آثار زیان باری را وارد می کند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز