خبرگزاری کار ایران

شهردار یزد عنوان کرد:

نیاز به چهار سیل بند در بالادست شهر یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۷۳۴

شهردار یزد با اشاره به تدابیر لازم شهرداری یزد برای جلوگیری از خسارت سیل گفت: در بالادست شهر یزد نیاز به چهار سیل بند احتیاطی داریم که احداث هر یک از آنها بالغ بر ۳ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، ابوالقاسم محیی الدینی با بیان اینکه پس از سیل مردادماه امسال اقدامات خوبی از سوی شهرداری برای ایمن سازی شهر و مدیریت بحران سیل در یزد انجام شده اظهار داشت: یکی از این اقدامات، احداث و تقویت سیل بند‌هایی است که در محدوده پارک کوهستان و یا بالادست دانشگاه آزاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه حفر چاه‌های جذبی و بازگشایی مسیل یزد در دست اقدام است ادامه داد: احداث سیل بند در بالادست پارک کوهستان، تقویت سیل بند‌های موجود در این محدوده، افزایش ارتفاع سیل بند شماره ۲ و احداث بخش تکمیلی سیل بند شماره ۲ برخی دیگر از این اقدامات است که در مجموع قادر به ذخیره سازی حجمی معادل ۷۵۰ هزار متر مکعب آب خواهد بود.

محی الدینی در مورد ساماندهی مسیل داخل شهر یزد نیز بیان کرد: ساماندهی این مسیل بسیار هزینه‌بر است و تنها هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی و املاک پیرامون این مسیل نیاز است.

وی با گلایه از کم کاری برخی دستگاه‌های متولی در زمینه ایجاد و نگهداری سیل بندها عنوان کرد: شهرداری متولی سیل بندهای خارج از شهر نیست و این مهم بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است اما در راستای خدمت به مردم و جلوگیری از خسارت به شهروندان، منتظر هیچ دستگاهی نمی مانیم.

شهردار یزد ادامه داد: علاوه بر اینکه مسیر عبور آب مشخص شده، چاه های بسیاری احیا شدند و چند قنات نیز اصلاح شد اما ساماندهی قنات ها بر عهده میراث فرهنگی است و برای ایمن سازی کامل شهر سایر ارگان ها از جمله آب منطقه ای نیز باید به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه مهمترین تهدید برای شهر یزد وقوع سیل است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده هنوز هم یزد در برابر سیل ایمن نیست و با اقداماتی که صورت گرفته مسیرهای هدایت سیلاب مشخص و باز شده است.

شهردار یزد افزود: در صورتی که بارش های مرداد ماه تکرار شود، بخشی از اتفاقات سیل قبلی را در شهر یزد شاهد خواهیم بود و برای ایمنی کامل شهر در برابر این تهدید باید همه دستگاه‌های مسئول وارد عمل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز