خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان خبر داد ؛

کاهش 90 درصدی بارندگی‌در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۹۵۳

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارندگی‌ها در کرمانشاه نسبت به دوره بلندمدت آذر ماه ۹۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،فیروز دولتشائی در جلسه امروز (۲۱ آبان) قرارگاه آب کرمانشاه با اشاره به اینکه از قبل هم پیش‌بینی شده بود که بارش‌های پاییز کرمانشاه کمتر از نرمال باشد، افزود: آنطور که پیش بینی بلندمدت نشان می‌دهد، برای آذر ماه نیز بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود و حتی می‌توان گفت بارش موثر حتی در آذر ماه نیز اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه امیدواریم وضعیت بارش‌ها در فصل زمستان بهتر باشد، افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارش‌های دی، بهمن و اسفند به اندازه نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: البته دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت ۷۰ درصد است و احتمال تغییر آنها وجود دارد.

دولتشائی اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های استان در سال زراعی جاری(از ابتدای مهر تاکنون) داشت و گفت: در این مدت به طور میانگین ۴.۱ میلی‌متر بارش در سطح استان داشتیم که نسبت به سال گذشته(با حدود ۳۷ میلی‌متر بارندگی) ۸۹ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت (با ۵۹ میلی‌متر بارندگی) ۹۳ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: در همین مدت در شهر کرمانشاه نیز تنها ۰.۲ میلی‌متر بارش داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۹۹ و نسبت به بلندمدت ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز