خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

کودهای پایه در کشت پاییزه به‌موقع مصرف شود/عمده آب مصرفی کشت چغندر قند در گلستان از باران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۱۶۶

معاون بهبود تولید گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: کودهای مورد نیاز برای کشت پاییزه باید به‌موقع مصرف شود؛ با توجه به بارندگی بسیار خوبی که در استان داشتیم کشاورزان برای کشت عجله کنند چراکه رطوبت خاک بسیار مطلوب است.

محمدرضا عباسی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در چند وقت اخیر بارندگی  بسیار خوبی در گلستان داشتیم و شرایط برای کاشت محصولات پاییزه مانند گندم، جو و چغندر قند خوب و رطوبت خاک بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: کشاورزان در اولین فرصت اقدام به کشت محصولات کنند و پیش بینی می شود ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی گلستان کشت پاییزه انجام شود.

وی افزود: کشت چغندرقند در گلستان در پاییز انجام می شود و عمده اب مصرفی این محصول برای کشت، از باران است و کمتر از چاه و آبندان ها استفاده می شود. امسال در استان ۵ هزار هکتار از اراضی چغندر کشت می شود. 

عباسی بیان کرد: کشاورزان هنگام کاشت محصولات پاییزه همزمان از کودهای پایه شامل فسفاته و پتاسه استفاده کنند. هم چنین کشاورزان از دستگاه بذر کار که مجهز به کودپاش هستند  استفاده کنند که اقدام ۵۰ درصد صرفه جویی به همراه دارد و کود در نزدیکترین نقطه بذر قرار می گیرد.

وی توصیه کرد: کشاورزان بذر های خود مصرفی استفاده نکنند و حتما تعویض بذر را انجام بدهند که بذر اصلاح شده عملکرد بهتر، کاهش آفات، علف هرز و بیماری ها را به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۵ شرکت در استان وجود دارد که بذر های خود مصرفی کشاورزان را تحویل گرفته و بذر اصلاح شده وضد عفونی در اختیار آنها قرار می دهد. کشاورزان می توانند به نزدیکترین مرکز خدمات جهادکشاورزی خود مراجعه کنند تا از بذور اصلاح شده استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز