خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

دو کلاهبردار اسکیمری در قزوین دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۰۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری 2 نفر از متهمان کلاهبرداری به روش کپی عابر بانک شهروندان (اسکیمینگ) خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در تشریح این خبر گفت: حسب شکایت 25 نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق کپی عابر بانک (اسکیمینگ)، پرونده‌ای در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته ملاحظه شد که کارت بانکی شکات توسط افرادی که اقدام به فروش میوه و سبزی‌جات با قیمت پایین‌تر از بازار می‌کردند، کپی و مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با صدور دستورات قضایی، دو نفر از متهمین در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با صدور نیابت قضایی دستگیر و در بازجویی اولیه به کپی اطلاعات کارت عابر بانک شهروندان و برداشت غیرمجاز اعتراف کردند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: در بازرسی از منزل متهمان چندین دستگاه مربوط به کلاهبرداری به روش کپی کارت عابر بانک (اسکیمر) و وجوه شکات کشف و ضبط گردید.

وی اظهار کرد: این پرونده در مراحل مقدماتی است و تحقیقات در خصوص شناسایی سایر متهمین احتمالی و دیگر مال باختگان ادامه دارد و پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارسال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که هنگام خرید دقت کنند که قطعه ‌ای مجزا به دستگاه کارت خوان متصل نشده باشد و از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند و حتی‌الامکان از مراکز و اشخاص معتبر و قابل اطمینان خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز