خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته کتابخوانی صورت گرفت:

اجرای 200 برنامه در هفته کتابخوانی توسط کانون پرورش فکری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۷۰

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: به مناسبت هفته کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای 200 برنامه با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انس با کتاب در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید علی اکبر موسوی با اعلام این خبر افزود: با توجه به شعار امسال هفته کتاب (ما همانیم که می‌خوانیم) کتاب و کتابخوانی را فرصتی مغتنم برای اجرای فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت ایجاد انگیزه و تشویق مخاطبان کانون به انس با کتاب دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین تصریح کرد: گستردگی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان را زمینه ساز برخورداری شمار بیشتری از جامعه هدف از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد که بر این اساس برنامه‌های متنوعی در سال جاری پیش بینی شده است.

موسوی گفت: معرفی کتاب، بحث کتاب، کارگاه روخوانی کتاب، کارگاه‌های ادبی با موضوع نقش کتاب در افزایش دانایی و توانایی، کارگاه‌های هنری و محوریت استفاده از زبان هنر در تبیین جایگاه کتاب، همکاری با مدارس و اجرای برنامه‌های کتاب محور که شامل این برنامه‌ها است برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح پایاپای کتاب بین اعضا (مبادله کتاب بین اعضا برای توسعه دایره کتابخوانی آن‌ها)، نمایش آثار پویانمایی تولیدی کانون براساس کتاب، اجرای طرح یاوران کتاب در مراکز و برگزاری جشن‌های هفته کتاب از برنامه‌های پیش بینی شده کانون استان قزوین در سطح مراکز است.

این مسئول گفت: از برنامه‌های دیگر کانون در سطح استان اهدای کتاب به اعضا و کتابخانه‌های مدارس در مناطق کمتر برخوردار استان و اجرای نمایش با محوریت کتاب و کتابخوانی است.

موسوی یادآور شد: برگزاری نشست ادبی نوغزل با محوریت معرفی کتاب‌های مناسب، برگزاری نشست تخصصی (کتاب خوب) ویژه والدین، برگزاری جشن آغاز هفته کتاب با عنوان (در سایه سار کتاب)، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب (من باغ میپوشم) با حضور نویسنده این اثر از جمله برنامه‌هایی است که توسط واحد ستاد کانون تدارک دیده شده و در کنار برنامه‌های مراکز فرهنگی و هنری استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به برخورداری کانون پرورش فکری استان قزوین از 22 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی به کودکان و نوجوانان سراسر استان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز