خبرگزاری کار ایران

بازرس کل قضایی استان خبرداد؛

ضرورت نظارت جدی بر تخلفات ساختمانی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۷۵۳

بازرس کل قضایی استان قزوین گفت: شهرداری قزوین باید نظارت جدی بر تخلفات ساختمانی داشته باشد تا از بروز بسیاری تخلفات در این حوزه پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید اقبالی با اعلام این خبر افزود: در اکثر شهرداری‌های استان متاسفانه پلیس ساختمان عملا غیرفعال است.

بازرس کل قضایی استان قزوین بیان کرد: شهرداری‌ها وظیفه نظارتی دارند که باید با استفاده از پلیس ساختمان و عوامل دیگر از بروز تخلفات ساختمانی در ابتدای کار پیشگیری کنند ولی متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند.

اقبالی خاطر نشان کرد: یک ساختمان بر اثر ضعف این نظارت‌ها با تخلفات عدیده ساخته می‌شود و در مرحله بعد، اعضای کمیسیون ماده 100 ناچار به صدور حکم تخریب ( در اکثر موارد بخشی از ساختمان) هستند ولی شهرداری‌ها اعلام می‌کنند امکان اجرای رای تخریب بخشی از ساختمان وجود ندارد.

وی افزود: تخلفات ساختمانی اگر از ابتدا شناسایی شود و پلیس ساختمان فعال باشد اجازه تکمیل شدن ساختمان دارای تخلف را نمی‌دهد و در نتیجه مشکلات متعدد برای مالک، مردم و خود شهرداری‌ها در اجرای احکام به وجود نمی‌آید.

این مسئول گفت: بازرسی استان این موضوع را با جدیت رصد می‌کند و تمامی شهرداری‌های استان باید به این وظیفه مهم نظارتی عمل کنند.

اقبالی یادآور شد: در صورت عمل نکردن مدیران شهرداری‌های استان به وظایف خود مرتکب ترک فعل شده و باید پاسخگو باشند که با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز