خبرگزاری کار ایران

گاز 48 هزارمشترک همدانی رایگان شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۶۱۸

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از رایگان شدن هزینه 48 هزار و 727مشترک خبرداد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد صادق محبی‌نظر اظهار کرد: از این میزان 30 هزار و 890 مشترک مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 17 هزار 387 مشترک هم مربوط به بهزیستی است.

وی با تأکید بر آمادگی شرکت گاز استان همدان برای تأمین پایدار گاز طبیعی در روزهای سرد امسال اظهار کرد: همکاران ما در این شرکت با توجه به مقدار مصرف گاز مشترکان در هر شهر، بعضی از تجهیزات و لوازم یدکی ایستگاه‌ها را تعویض می‌کنند. از سویی دیگر اگر ایستگاه‌ها به تعمیرات دوره‌ای نیاز دارند، این کار در فصل تابستان انجام می‌شود.

محبی‌نظر همچنین یادآور شد: تاکنون مصرف گاز استان حدود پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه امسال هم شاهد ناترازی بین تولید و مصرف گاز هستیم، افزود: بی‌شک امسال نیز تعدادی از واحدهای صنعتی استان به جمع مشترکان پیوستند و به تعداد مشترکان خانگی هم افزوده شده که در مجموع حدود 4 تا 6 درصد افزایش مصرف گاز خواهیم داشت، به همین دلیل تمهیدها و اقدام‌هایی برای کنترل این ناترازی پیش‌بینی شده است.

محبی‌نظر تصریح کرد: همسو با این موضوع نشست‌هایی به‌منظور افزایش بهینه‌سازی و کنترل مدیریت مصرف گاز با واحدهای مختلف این شرکت برگزار و دستورالعمل‌هایی را به نواحی گازرسانی ابلاغ کردیم و پیگیری‌ها همچنان تداوم دارد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال قانون رایگان شدن گازبها برای مشترکان زیر پوشش سازمان‌های حمایتی (کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ) بیان کرد: تعیین قیمت مناسب بی‌شک اثرگذارترین مؤلفه برای اصلاح الگوی مصرف انرژی است، اما در سال 1400 به‌دلیل اینکه قیمت گاز برای سه پله نخست هیچ تغییری نکرده بود و 72درصد مشترکان استان هم در این سه پله قرار دارند، تغییر محسوسی در کاهش مصرف گاز در این بخش نداشتیم، اما در مصرف پله‌های بالاتر حدود 0.2 درصد شاهد کاهش مصرف بودیم.

وی تأکید کرد: در این خصوص البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که پارسال هم سرما شدید بود و هم گستره سرما بیشتر و زودتر رسیده بود که مصرف کل بخش خانگی در سال 1400 یک میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون مترمکعب رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز