خبرگزاری کار ایران

انسداد ۴۸ چاه غیرمجاز درحاشیه تالاب هشیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۱۴

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از انسداد ۴۸ حلقه چاه غیرمجاز در حاشیه تالاب "هشیلان" تنها طی سه روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی مرادی در جلسه امروز  قرارگاه آب کرمانشاه یکی از نقاط حساس برخورد با چاه‌های غیرمجاز را اطراف تالاب هشیلان اعلام کرد وگفت: در هفته گذشته تنها طی سه روز ۴۸ حلقه چاه غیرمجاز را در حاشیه تالاب هشیلان مسدود کردیم و تنها دو حلقه چاه دیگر در این منطقه باقی مانده که برخورد با آنها نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این منطقه به دلیل اینکه در حاشیه تالاب واقع شده سطح آب بسیار بالا بوده و حداکثر هفت، هشت متر است، از همین رو مواردی داریم که افراد حتی با بیل مکانیکی یک چاله کنده و به آب رسیدند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، برداشت از این آب که در نزدیکی سطح زمین قرار دارد باعث خشک شدن تالاب هشیلان شده است.

مرادی همکاری محیط زیست استان را برای برخورد با این چاه‌ها و حفاظت از تالاب ضروری دانست و تاکید کرد: تقاضا داریم محیط زیست استان در قالب گشت هایی که دارد وجود چاه و دستگاه های حفاری غیرمجاز را به ما گزارش کند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۲۶ حلقه چاه را نیز در اطراف صحنه مسدود کردیم و روند برخورد با چاه‌های غیرمجاز همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کرمانشاه نقطه حساس دیگر کرمانشاه که در اولویت برخورد با چاه‌های غیرمجاز است را منطقه بیلوار اعلام کرد.

مرادی با اشاره به مجموع اقداماتی که در زمینه برخورد با چاه‌های غیرمجاز در استان صورت گرفته، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که با مسدود شدن آنها ۲.۹ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب داشتیم.

وی اضافه کرد: برخورد با کسانی که با سوءاستفاده از چاه‌ها به منابع آب زیرزمینی صدمه وارد می‌کنند را با جدیت در برنامه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز