خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یزد عنوان کرد؛

یزد جزو شش استان برتر کشور درشورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی/در حدود ۱۰۰ دانشجوی یزدی از سوی صنایع استان بورسیه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۵۲۵

رئیس اتاق یزد عملکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان را قابل‌توجه خواند و گفت: با کمک مسئولان استان رتبه خوبی در سطح ملی کسب کردیم و استان یزد در این خصوص جزو شش استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا قمی در هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با اشاره به نتایج بسیار مناسب طرح بورسیه شغلی در سال جاری اظهار داشت: در حدود ۱۰۰ دانشجو در سال جاری به‌وسیله واحدهای صنعتی استان بورسیه شده‌اند. 

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد، ارتباط صنعت و دانشگاه را حیاتی خواند و افزود: این موضوع مدت‌زمان زیادی است که در سطوح مختلف مطرح شده و به دنبال مصوبه ستاد نوآوری و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان در ارتباط با بورسیه تحصیلی در مجموع ۹۵ دانشجو داوطلب بورسیه برای ۱۷ شرکت متقاضی شدند که اکنون ۵۳ دانشجو برای عقد قرارداد با شرکت مربوطه جلساتی داشته‌اند. 

رئیس اتاق یزد درباره اهمیت موضوع شتاب‌دهنده‌ها و اجرای این طرح نیز گفت: بنا شد تا شتاب‌دهنده‌های توزیع و فروش و شتاب‌دهنده‌های مهارت‌یاب و بازاریاب با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه پیرو عملیات خوب بورسیه تحصیلی انجام و پیگیری شود و گزارش آن به‌صورت مجدد در شورا ظرف دو هفته برای عملیاتی کردن آن مورد بررسی قرار گیرد. 

قمی ادامه داد: در مجموع اتاق یزد زمانی قادر به همکاری است که عملیاتی شدن این طرح عیان شده باشد در این صورت همه امکانات مورد نیاز در اختیار تیم‌ها قرار داده خواهد شد اما درکل اثرگذاری این طرح در زمان اجرا باید روشن شود. 

وی با بیان اینکه بحث شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه وزارت امور خارجه و ارتباطات بین المللی نیز مهم است اضافه کرد: نمونه‌هایی وجود دارد که ایده‌های خوبی در جریان است و در بحث فروش و بازار مشکل دارند، اگر به این بخش توجه شود بهترین نتیجه گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز