خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

رعایت استاندارد سبب افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای ملی و بین‌المللی می‌شود/برآیند اصلی رعایت استاندارد تأثیر مستقیم بر توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۵۲۳

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه رعایت استاندارد و ارتقای کیفیت کالاها و خدمات سبب افزایش رقابت پذیری در بازارهای ملی و بین‌المللی می شود، گفت: رعایت معیارهای استاندارد در تولید، پیش‌شرط مقاوم سازی اقتصاد ملی است و این مهم باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی اسلام پناه در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: برآیند اصلی رعایت استاندارد و تولید محصولات با کیفیت نیز تأثیر مستقیم بر افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، تسهیل تجارت و توسعه اقتصادی در کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: تولید بدون داشتن معیارهای استاندارد، تولید محصولات با کیفیت محسوب نمی‌شود، بلکه کالای بنجول است. بنابراین رعیات معیارهای استاندارد در هر حوزه ای باید بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران از یک سو هوادار، تکیه‌گاه و سایه سر تولید کننده است و از سوی دیگر برادر بخش های تولیدی است و از تمام ظرفیت خود در جهت بالندگی این حوزه استفاده می‌کند.

اسلام پناه تصریح کرد: تولیدکنندگان درک می کنند که سازمان استاندارد شریک استراتژیک آنان است و این سازمان در حوزه خدمات مانند خدمات پس از فروش، خدمات عمومی و خدمات حاکمیتی نیز ورود کرده است.

وی بیان داشت: باید شاخص ها و معیارهای استاندارد مانند تجهیزات و عوامل تولید بروزرسانی شود تا ضمن رعایت و بالابردن کیفیت کالاها در فرایند تولید، افزایش رضایتمندی مصرف کنندگان را نیز به همراه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد تأکید کرد: باور داریم که باید تولید را حمایت کرد. بنابراین در تولید نباید عمده توجه به کمیت باشد، بلکه باید تولید پایدار و با کیفیت و توجه به صادرات نیز مورد نظر قرار گیرد.

اسلام پناه ابراز داشت: استاندارد باور به تحول دارد و این تحول را در بازنگری روش های اجرایی و استانداردسازی و تسریع در صدور نشان ها، المان ها و مجوزها پیگیری می کند. این تحول از بازنگری در روش ها و استانداردسازی در دستور کار قرار دارد تا تسریع در صدور نشان کالا محقق شود.

وی اضافه کرد: انبوهی از مشکلات در کشور وجود دارد که نمی توان آنها را کتمان کرد. در این راستا باید با مشارکت و استفاده از تمامی ظرفیتها در جهت رفع مشکلات گام برداشت و کشور را در ریل توسعه قرار داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین گفت: امروز این گلایه وجود دارد که اگر سازمان استاندارد به عنوان دستگاه ناظر فعالیت داشته و بر امور نظارت می کند، نباید کالای بی کیفیت در کشور تولید شود. در این فرایند اگر نشانه گذاری و ممیزی، تست و آزمون نباشد، هیچ نظارتی به نفع مصرف کننده نیست.

اسلام پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران درصدد تجهیز کردن آزمایشگاه های غیرمرجع نیست، افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی سیاست و اولویت سازمان ملی استاندارد، تجهیز کردن آزمایشگاه های مرجع است.

وی ادامه داد: سهم ایران در تجارت حلال دنیا بسیار ناچیز است، فعالان صنعت غذا بدانند که سازمان طبق قانون، نشان حلال را به سهولت صادر می کند، بازار این نشان بسیار گسترده است و فعالان می توانند برای کسب درآمد وارد این بازار شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز