خبرگزاری کار ایران

قائم مقام موسسه آموزش عالی کار قزوین در گفت‌وگو با ایلنا:

باید حرف‌ دانشجویان را شنید/ نگران مسائل حاشیه‌ای نیستیم/ برخورد با دانشجویان خاطی به دانشگاه‌ها واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۰۷۰

قائم مقام موسسه آموزش عالی کار قزوین گفت: برای دانشجویی که انتقاد همراه با پیشنهاد دارد باید زمینه ارائه پیشنهاد را ایجاد کنیم و نباید ممنوعیت ایجاد کنیم؛ باید با آرامش بهتری با دانشجو برخورد شود و نباید تحت تاثیر جو و موقیعت زمانی آیین نامه خاصی نوشته شود؛ همچنین لازم است نوع برخوردها در صورتی که اتفاقی در یک دانشگاه رخ داد به درون دانشگاه‌ها واگذار شود.

حسن اسدی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به نقش و جایگاه دانشجو و ضرورت کنشگری دانشجویان گفت: تعبیر شهید بهشتی درباره جایگاه دانشجو، صحبتی جامع است؛ از نظر او "دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود" اگر توقع داشته باشیم دانشجو بی سر و صدا باشد تاثیر منفی در جامعه خواهد داشت.

قائم مقام موسسه آموزش عالی کار قزوین ادامه داد: هر چقدر فضا پویاتر باشد و دانشگاه‌ها اجازه دهند دانشجویان صحبت کرده و در مسایل اجتماعی دخالت کنند در جامعه اثرگذاری مثبتی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در دانشگاه کار فضای همکاری دانشجویان همواره فراهم بوده و در مناسبت‌های مختلف از جمله 16 آذر شاهد مشارکت بوده‌ایم و نظرات، انتقادها و توانمندی‌های دانشجویان را با روی باز استقبال می‌کنیم و نگران مسائل حاشیه‌ای نیستیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه گوش شنوا بیشترین مطالبات دانشجویان است، اظهار کرد: بالاترین خواسته دانشجویان این است که ما به عنوان مسئولین صرفا گوینده نباشیم و به صحبت‌های آن‌ها هم گوش دهیم و انتقاد، پیشنهاد و تحلیل‌های آن‌ها را درنظر داشته باشیم، البته ممکن است در برخی موارد نقدها وارد نباشد اما باید حرف‌های آن‌ها شنیده شود.

وی ادامه داد: تاکنون تلاش بر این بوده که ارتباط دانشگاه با دانشجو صادقانه باشد و دانشجو نگران صحبت کردن نیست، دانشگاه دانشجویان را یار خود می‌داند و همین نکته در همه عرصه‌ها ازجمله علمی و فرهنگی باعث موفقیت دانشگاه بوده است.

اسدی درباره آئین نامه‌های مرتبط با دانشجویان گفت: برای دانشجویی که انتقاد همراه با پیشنهاد دارد باید زمینه ارائه پیشنهاد را ایجاد کنیم و نباید ممنوعیت ایجاد کنیم؛ باید با آرامش بهتری با دانشجو برخورد شود و نباید تحت تاثیر جو و موقیعت زمانی آیین نامه خاصی نوشته شود؛ همچنین لازم است نوع برخوردها در صورتی که اتفاقی در یک دانشگاه رخ داد به درون دانشگاه‌ها واگذار شود.

وی ادامه داد: همانطور که ممکن است بچه یک خانواده صحبتی کند که برای پدر خوشایند نباشد، برای دانشجو هم ممکن است چنین وضعیتی ایجاد شود، اما این نباید دلیل برخورد خشن باشد، البته اگر دانشجویی ناهنجاری و پرخاش ایجاد کند، آن هم شرایط برخورد خود را دارد که خوشبختانه ما در دانشگاه چنین مواردی نداشتیم.

این مسئول تاکید کرد: باید آیین‌نامه‌ها به گونه‌ای باشد که قدرت برخورد آن کمتر بوده و بیشتر پیشنهادی باشد تا انگیزه مشارکت افزایش پیدا کند، دانشجویان آینده سازان ما هستند و از این رو باید جوری نگاه کرد که انگیزه مشارکت آن‌ها افزایش پیدا کند و امیدواریم با کمک هممه مسئولین جوانانی پرورش دهیم که آینده خوبی برای کشور ما رقم بزنند.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز