خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل شهرداری شیراز خبرداد؛

آغاز عملیات اجرایی فاز دو خط دو مترو از میدان گاز به کلبه/پرداخت کرایه در شیراز از این هفته الکترونیکی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۶۳۰

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز عملیات اجرایی فاز دو خط دو مترو از میدان گاز به میدان کلبه خبرداد.

به گزارش ایلنا، هادی شه‌دوست شیرازی  امروز شنبه در نشست خبری آغاز هفته حمل و نقل افزود: امید است تا پایان امسال  خط ۲ از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین با ۳ ایستگاه خدمات بدهد.

وی با اشاره به اینکه در راستای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل و اتوبوسرانی گفت: از روز شنبه همزمان با روز حمل ونقل از سامانه هوشمند اتوبوسرانی بی ام اس رونمایی می شود.

 شه‌دوست با بیان اینکه در سامانه بی ام اس سرعت متوسط اتوبوس، مکان اتوبوس و رصد تصویری  نیز  امکان پذیر است، عنوان کرد: تا پایان سال دوربین ها در اتوبوس ها  نیز نصب می‌شود تا رفتار رانندگان را ببینیم و اپلیکیشنی در اختیار شهروندان قرار می گیرد تا زمان رسیدن اتوبوس و موقعیت آن را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم اپلیکیشن مسافر برای اولین بار در کشور است و اتفاق ویژه ای است.

شه‌دوست با اشاره به نظارت پلیس در کلان شهر شیراز  توسط ۵ دستگاه خودرو پلیس گفت: این خودروها به دوربین ثبت تخلف ثابت مجهز شده است و در اختیار پلیس است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۰ دستگاه تابلو پیام رسان وی ام اس نیز نصب می شود و این تابلوها به وضعیت ترافیک شیراز کمک می کند که این سیستم به صورت آنلاین تصاویر و حجم ترافیک را می سنجد و در مبادی است که افراد بتوانند تعیین مسیر کنند و به مسیرهای ترافیکی ورود نکنند و همچنین در وضعیت های بحرانی و بارندگی این سیستم می تواند کمک کننده باشد.

هوشمندسازی کامل سه پارکینگ مسقف

معاون شهردار شیراز همچنین از هوشمندسازی کامل سه پارکینگ مسقف طالقاتی هدایت و نشاط شیراز تا   توسط دوربین خبرداد و افزود: زمانی که اپلیکیشن شیراز تحت عنوان سرو رونمایی شد تمامی برنامه ها در سامانه سرو قرار می‌گیر  و همه از یک سامانه برای دسترسی به خدمات استفاده می کنند.

شه‌دوست با اشاره به نصب  qr در تاکسی در این هفته گفت:  لذا از  پرداخت نقدی پول در تاکسی خودداری می شود و همچنین امید است سیستم تی ام اس نیز به زودی راه اندازی شود.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته بعد از  ۱۵ سال در راستای مطالعات طرح جامع حمل و نقل شیراز بیان کرد: این طرح در مرحله نهایی است و امید است تا یک ماه دیگر به نتیجه برسد‌.

 رونمایی از طرح آی تی اس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به شروع آموزش‌های مرتبط با ارتقاء فرهنگ ترافیکی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گفت: ٥٠٠ مدرسه هدف در این راستا ارزیابی و محتوای آموزشی مورد نیاز با توجه به گروه سنی، احصاء و تهیه شده است.

شه‌دوست اضافه کرد: سه پارک ترافیک نیز در کلانشهر شیراز خدمات آموزشی خود را مجددا آغاز کرده‌اند و همچنین رونمایی از طرح ای تی اس نیز داریم که ۹ بسته هوشمندسازی حمل و نقل توسط دانشگاه شیراز ارائه شده است.

وی عنوان کرد:  ستاد نوروزی فعال شده است و چند پروژه سرمایه گذاری ثبت سامانه سرعت سنج، استفاده از اتوبوس گردشگری در شیراز به زودی منتج به نتیجه می شود. شه‌دوست کاهش تصادفات منجر به فوت را نشان دهنده همکاری و تلاشی است که در مجموعه های مختلف صورت گرفته است و برنامه راهبردی کاهش تصادفات کلانشهر شیراز محقق و به استانداری ارسال و امید است به زودی مصوب و استاندار ابلاغ کنند تا کار را به زودی پیش ببریم. 

وی با اشاره به اینکه تا امروز ریالی به شهرداری ها بابت جرائم و تخلفات رانندگی پرداخت نشده است، عنوان کرد: سال ها است که سهم شهرداری ها پرداخت نشده است و امسال پرداخت نشده است و مطالبات قبل بسیار زیاد است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم که۴۰۰ دستگاه هنوز به سن فرسودگی کامل نرسیده است، یادآور شد: ولی پیش بینی کرده ایم ۵۰۰دستگاه را اضافه کنیم و همچنین ۱۹۶ دستگاه گازسوز است و سیستم سرمایش و گرمایش ندارد که نقطه بحرانی است.

وی در خصوص توقف فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز نیز گفت: تمایل چندانی از سوی شرکت متبوع ندیده‌ایم و این هفته وارد مذاکره با دو شرکت دیگر می‌شویم. همچنین مقرر شده که با همراهی یک شرکت دانش‌بنیان، یک شرکت زیرمجموعه صنایع الکترونیک شیراز و یک نمایندگی دوچرخه، کنسرسیومی تشکیل شود تا در بحث تولید و فرآیند توسعه و استفاده در مود حمل و نقلی به خودکفایی برسیم. 

معاون شهردار شیراز  با بیان اینکه ٨٠ درصد حمل و نقل عمومی با اتوبوس از سوی شهرداری یارانه داده می‌شود، بیان کرد: انتظار داریم که از ظرفیت کامل حمل و نقلی در شیراز استفاده شود، این در حالی است که از ظرفیت کامل خط یک مترو هم استفاه نشده است. 

به ثمر رساندن پروژه های عمرانی برزمین مانده راهبرد شورای ششم است

 رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر گفت: مهم ترین راهبردی که شورای ششم و کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا دارد به ثمر رساندن کارها و پروره های ترافیکی بر زمین مانده است.

علی اکبر سلطانی با بیان اینکه کار علمی کردن در حوره حمل و نقل نیز در دستور کار است، بیان کرد: در اجرای تقاطع ها، راه های دسترسق رینگ های پیرامون شهر شیراز اقدامی جز اقدام علمی نمی کنیم و جز ارکانی است که شورا در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در سنوات باقیمانده و به ویژه امسال طرح های باقیمانده مانند طرح جامع ترافیکی، رینگ های پیرامونی شهر شیراز ، دسترسی به خطوط مختلف حمل و نقل از طریق اپلیکیشن و نرم افزار ‌و... نیز از دستور کار ویژه است تا مسائلی که تاکنون حل نشده است شاهد حل باشیم.

وی گفت: جابجایی پایانه حمل و نقل برون شهری نیز در دستور کار است که جابجایی پایانه مدرس و کاراندیش انجام شود. سلطانی همچنین در رابطه با مجموعه بیدود نیز بیان کرد:  براساس لایحه شهرداری  مصوبه  دارد و براساس آن تمام مسائل فی مابین به نتیجه رسید اما نه تنها در شیراز بلکه در تهران هم بیدود رغبتی برای پای کار بودن نشان نداده است.

وی افزود:  شرکت هایی به موازات بیدود نیز فعالیت دارند که فعالیت با آن هامدنظر است.

عضو شورای شهر شیراز همچنین در خصوص کمربندی جنوب  و طرح ایمن سازی آن گفت:  تا دهه فجر تعیین تکلیف قطعی داشته باشیم ایمن سازی توسط شهرداری در مسیرهایی که متعلق به شهرداری بوده است انجام داده است و ۲ تقاطع غیر همسطح نواب و تقاطع دیگری مدنظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز