خبرگزاری کار ایران

پس از چند سال ؛

ساخت بزرگترین مجتمع رفاهی بین راهی شرق کشور در تربت حیدریه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۶۹۸

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و مسئولان استانی و محلی عملیات اجرایی پروژه ملل به عنوان بزرگترین مجتمع بین راهی شرق کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در حالی که کلنگ احداث بزرگترین مجتمع بین راهی شرق کشور اردیبهشت سال ۹۸ توسط علی لاریجانی رئیس وقت مجلس بر زمین خورد  اما به دلیل مشکلات مجوز، پروانه، خرید و تحویل زمین به سرمایه گذار و تغییر کاربری، سرنوشت این پروژه در هاله‌ای از ابهام بود تا اینکه بعد از چند سال بالاخره  امروز با حضور سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حجت الاسلام امین جوادی مدیرعامل موسسه ملل، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس و مسوولان محلی و با طی مراحل تغییر کاربری، تحویل زمین به سرمایه گذار عملیات اجرایی پروژه ملل بعنوان بزرگترین مجتمع بین راهی شرق کشور آغاز شد.

حجت الاسلام جوادی، مدیرعامل موسسه ملل در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: سعی می‌کنیم برای یک بار هم که شده در کشور یک رکورد داشته باشیم، لذا اینجا همه عوامل و دست اندرکاران پشتیبانی می‌کنند پروژه فعال باشد و همه شرایط مهیاست.

وی افزود: با راه اندازی این مجتمع بین راهی برای۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد و اگر اتفاق خاصی نیفتد پایان سال ۱۴۰۲ فاز نخست را به اتمام خواهیم رساند.

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در این آیین گفت: این پروژه سال ۹۸ کلنگ زنی شد و تعهداتی از جانب مسوولان شهرستان و استان داده می‌شود در خصوص مجوزات و تغییرکاربری‌ها که هیچکدام اخذ نشده بود و فثط زمین خریداری شده بود.

وی افزود: نخستین چالش این پروژه تغییر کاربری زمین بود که اصلا انجام نشده بود و با رایزنی که با مدیرکل امور اراضی استان داشتیم و تعیین مبالغی و پرداخت ان توسط سرمایه گذارتغییرکاربری انجام شد.

زنگنه گفت: چالش دوم وزارت نفت بود، چراکه یکی از بخش‌هایی که خدمات می‌دهد حوزه سوخت رسانی است که از طریق وزارت نفت و همکاری سرمایه گذار نقشه‌ها تغییر و مجوز وزارت نفت دریافت شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: چالش سوم در حوزه شهرداری بود که اعضای شورای شهر پای کار آمدند و در مدت کوتاهی مجوز و پروانه رابه صورت رایگان صادر کردند، لذا در حال حاضر سند زمین منتقل، تغییرکاربری انجام شده و مجوزات و پروانه صادر شده و همه شرایط برای سرمایه گذار مهیا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز