خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

اتمام مرمت کتیبه مسجد جامع عتیق شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۲۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از اتمام مرمت کتیبه کاشی‌کاری معرق سردر مشهور به دوازده امام مسجد جامع عتیق شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مؤید محسن‌نژاد از اتمام مرمت کتیبه کاشی‌کاری معرق سردر مشهور به دوازده امام مسجد جامع عتیق شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تاریخی این کتیبه و آسیب‌های جدی وارده به آن، مرمت این کتیبه در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: از آنجا که این اثر دارای اهمیت بالای تاریخی و هنری است، یک گروه متخصص از استادکاران، عملیات اجرایی را شروع کردند.

محسن‌نژاد گفت: با هماهنگی با استادکاران مجرب شاغل در کارگاه‌های تزئینات وابسته به معماری معاونت میراث فرهنگی و با نظارت کارشناسان مرمت عملیات اجرایی شامل مرمت اضطراری (عملیات نجات‌بخشی و رفع خطر کاشی‌های در حال ریزش)، پاک‌سازی، تثبیت و استحکام‌بخشی اولیه، برچیدن و آواربرداری پشت کاشی، دوغاب ریزی و نصب بخش‌های برچیده شده طبق الگوی موجود و همچنین در آخر تثبیت نهایی انجام گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس یادآور شد: انجام این عملیات با تلاش استادکاران متخصص بخش فنی معاونت میراث فرهنگی، عملیات اجرایی با مهارت کامل و با کمتری هزینه انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز