خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

بارش هفته گذشته نگرانی کمبود گاز و انرژی را رقم زده است / مردم رعایت مصرف گاز و برق را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۱۴۵

استاندار مرکزی گفت: در سطح استان مشکل خاص و حادی در حوزه کمبود گاز و برق وجود ندارد. اما تنها با توجه به بارش هفته گذشته، میزان برودت هوا به شکل ملموسی بیشتر شده است و این امر نگرانی عمومی در حوزه کمبود گاز و انرژی را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جمع خبرنگاران، افزود: به صورت جدی توصیه می‌شود که مردم استان نسبت به کاهش مصرف گاز و برق حداکثر تلاش خود را به کار گیرند چرا که امروز کشور به همکاری در این حوزه نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود گاز در برخی از استان‌های شمالی و شهرهای دور دست، این نگرانی عمومی تا حدودی به حق است و وظیفه داریم جهت کمک به هموطنان، پیش‌بینی و پیشگیری لازم را داشته باشیم.

استاندار مرکزی اظهار داشت: طی 2 سال گذشته به دلیل تعطیلی گسترده مدارس و دانشگاه‌ها و کاهش ساعات کار ادارات و تعطیلی ورزشگاه‌ها، مصرف گاز کشور مدیریت شد و ناترازی چندانی دیده نشد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در سال جاری شرایط به گونه‌ای است که در اوج فعالیت تمامی مراکز آموزشی و مراکز ورزشی هستیم و مسلماً میزان مصرف گاز در کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر شبکه گاز مصرفی تا 98 درصد پوشش پیش رفته است. مسلماً این سطح پوشش، مصرف گاز را بالا می‌برد. در چنین شرایطی مدیریت تولید و مصرف باید بهینه‌سازی و رعایت شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: با توجه به اینکه بیش از 65 درصد مصرف گاز در زمستان توسط بخش خانگی صورت می‌گیرد، شهروندان و مردم باید تا می‌توانند در زمینه صرفه‌جویی کوشا باشند و تا از این زمستان به خوبی عبور کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز