خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

کشت دانش بنیان و مصرف بهینه آب در استان البرز اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۰۱۴

استاندار البرز با عنوان اینکه کشت استان بر روی نیازهای اساسی مردم متمرکز شود از تشکیل کارگروه مصرف بهینه آب کشاورزی خبر داد و گفت که سند آمایش کشاورزی استان در مسیر اجرا قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در قرارگاه امنیت غذایی و دانش بنیان استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با خرد جمعی به اهداف و برنامه های مشترک و تعریف چند اقدام اساسی بعنوان محور برنامه های حوزه امنیت غذایی استان برسیم.

عبداللهی گفت: باید میزان بهره وری را در کشاورزی افرایش دهیم چراکه افرادی در استان هستند که با تکنولوژی های نوین، تولیدات کشاورزی را در سطح افزایش مضاعفی داده اند.

وی افزود: امور را باید عملیاتی و اجرایی دنبال کنیم چراکه پژوهش های بسیاری صورت گرفته و باید با استعدادهای استان تطبیق دهیم و به نتیجه نزدیک شویم.

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد بر روی چند محصول اساسی مورد نیاز مردم تمرکز کنیم و تولید و بهره وری را افزایش دهیم.

وی گفت: این قرارگاه نیازمند یک کارگروه مصرف بهینه آب است تا با بهره گیری از دانش روز و ابزارهای نوین به کمترین میزان مصرف آب برسیم.

عبداللهی افزود: بازچرخانی آب و استفاده از آب های سطحی در کشاورزی می تواند بیش از ۱۰  درصد مورد نظر صرفه جویی آب را همراه داشته باشد.

وی گفت: ضرورت دارد که فعالان اجتماعی برای آگاهی بخشی در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه آب وارد عمل شوند و کمپین هایی برای این منظور ایجاد شود.

عبداللهی افزود: سند آمایش بخش کشاورزی استان در مسیر اجرا قرار گیرد و چند موضوع اساسی از این سند به شکل خاص عملیاتی شود.

وی گفت:  ساماندهی چاه های استان و مدیریت مصرف از منابع زیرزمینی از سوی متولیان امر مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

استاندار البرز افزود: کشاورزان باید در حوزه های مختلف کشت و مصرف آب، آموزش ببینند و افراد موفق تشویق و حمایت شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز