خبرگزاری کار ایران

افزایش سه برابری سقف تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۱۰۰

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: سقف تسهیلات این صندوق سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رویداد تبادل فناوری فن‌بازار منطقه‌ای شرق کشور با حضور شرکت های فناور و ایده پردازان در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد. این رویداد با شرکت فعالان بخش فناوری و فن بازار از ۱۷ استان کشور، بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان، و بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار و صنعتگر داخلی و خارجی برگزار شد که برخی تفاهم نامه ها و قراردادهای سرمایه گذاری نیز در آن منعقد شد.

محسن نادری منش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در این همایش گفت: خدمات و تسهیلات این صندوق به بخش خصوصی و تعاونی ها ارائه می شود. ارائه تسهیلات به واحدها، در بخش های مختلف از جمله سرمایه در گردش، خطوط تولیدی، ماشین آلات و خرید فناوری بسته به نیاز بنگاه ها از اقدامات این صندوق است و دولت و مجلس امسال اعتبارات خوبی به این صندوق اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: سقف کنونی تسهیلات صحا ۱۵ میلیارد تومان است که با افزایش اعتبار در سال آینده این میزان سه برابر می شود.

نادری‌منش ادامه داد: امسال همچنین به حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر ورود کرده ایم و صندوق های تخصصی خطرپذیر ایجاد می شوند. صندوق های خطرپذیر در خراسان رضوی در حوزه معادن، کشاورزی، آب و تامین سرمایه کمک های لازم را به فعالان این حوزه خواهند داشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، این صندوق را بازوی تامین مالی صنایع پیشرفته خواند و افزود: خراسان رضوی توان رقابت پذیری بالایی دارد و سیاست صحا نیز بزرگ شدن شرکتهای کوچک و خوشه سازی است که در حوزه فن‌بازارها نیز مدل حمایتی مناسبی برای تامین مالی طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: در ارزیابی صورت گرفته از واحدهای صنعتی و راکد استان، عواملی که منجر به تعطیلی واحدها می شود، احصا شده است.

جعفر فرشچی افزود: مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای صنعتی و بازاریابی، از جمله اصلی ترین عوامل رکود و تعطیلی است.

وی اضافه کرد: برای رفع این موانع سعی شد ارتباط بین واحدهای صنعتی به منظور تامین قطعات با واحدهای فناور برقرار شود، همچنین ارتباط بین تولیدکننده و فناور منجر به بازاریابی نیز شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: در مجموع سعی شده است زمینه عرضه محصولات و ایده های واحدهای فناور و بهره گیری از ظرفیت استارتاپ‌ها در استان فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز