خبرگزاری کار ایران

فرماندار کهگیلویه به ایلنا خبرداد؛

منطقه رودریش دیشموک در محاصره برف/ امدادرسانی با بالگرد امکانپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۹۲

فرماندار شهرستان کهگیلویه از کمک رسانی هوایی به منطقه رود ریش و برخی از روستاهای این منطقه در بخش دیشموک این شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و تاکید کرد که امدادرسانی به این روستاها فقط از مسیر هوایی فعلا امکانپذیر است.

سیدعبدالعزیز موسوی در حاشیه پرواز بالگرد امدادرسانی جمعیت هلال احمر به منطقه رود ریش دیشموک به خبرنگار ایلنا، گفت: شدت بارش برف و باران در این منطقه باعث بسته شدن محورهای ارتباطی شده و از سویی اِمکان تردد به هیچ عنوان با وسایط نقلیه سبک و سنگین فعلا وجود ندارد.

وی از پرواز یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر باهدف امدادرسانی به روستاهای منطقه رود ریش که اکنون در محاصره برف هستند هم خبرداد و خاطرنشان کرد: با سه سورتی پرواز، مقادیری آذوقه موردنیاز به این روستاها انتقال داده شده و البته در تلاش هستیم تا محورهای زمینی نیز بازگشایی شود.

فرماندار کهگیلویه گفت: تلاش‌ها از مسیرهای هوایی و زمینی برای رساندن اقلام و کالاهای موردنیاز روستاهای منطقه رود ریش دیشموک در حال انجام بوده اما واقعیت این است که شدت بارش برف در این منطقه بسیار سنگین و از سویی بارش شدید باعث انسداد محورهای ارتباطی شده است.

به گزارش ایلنا، منطقه رود ریش در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان واقع شده که رودخانه ای به نام " رود سِمِه " از میان روستاهای آن می گذرد.

منطقه‌ای کوهستانی که شغل اصلی روستانشینان آن دامداری و کشاورزی بوده که البته از محرومیت های فراوانی رنج می‌برند.

سد بالیاب قرار بود بر روی این رودخانه احداث شود که اکنون در رکود کامل است.

منطقه رود ریش با دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بیش از 150 کیلومتر فاصله زمینی دارد که برای رسیدن به آن باید از " تنگ چَویل " عبور کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز