خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه:

مبارزه همه‌جانبه با فساد وظیفه نظام و قوه قضاییه است / در مبارزه با فساد نباید گلوگاه و سرچشمه رها شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۱۱۹

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مفاسد در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی، گفت: برخی مفاسد ممکن است خسارت‌های زیادی به ارزش‌های کشور و مردم وارد کند و مبارزه همه‌جانبه و بدون تبعیض با تمامی مظاهر فساد وظیفه کل نظام و قوه قضاییه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم استان مرکزی، افزود: یکی از اولویت‌ها این است که در راستای کاهش مفاسد اقتصادی، آسیب شیوه‌های به کار گرفته شده بررسی شود که آیا آسیب داشته یا خیر و یا اینکه مقابله بدون تبعیض بوده یا خیر؟

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با تمامی مفاسد اقتصادی به صورت همزمان برخورد کنیم شاید نتوان به یک‌باره کار را انجام داد، بنابراین آسیب‌ها باید اولویت‌بندی شود تا بدانیم در کدام بخش از آسیب‌ها مقابله ضرورت دارد، باید روش‌ها و نحوه مبارزه با فساد نیز در این خصوص بررسی شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در مبارزه با فساد نباید گلوگاه و سرچشمه رها شود، اظهار داشت: در این راستا باید گلوگاه‌ها و سرچشمه‌ها شناسایی شوند و بر این اساس بخشی از کاری که باید انجام شود در حوزه مسائل موجود و بخشی در حوزه مبارزه با گلوگاه‌هاست.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه باید کمک‌های لازم برای احیای واحدهای نیمه‌تعطیل انجام شود، تصریح کرد: تصمیم بر این است که ضمن مقابله جدی بدون تبعیض با فساد، از فعالین اقتصادی که با سلامت کار می‌کنند حمایت کنیم و اجازه ندهیم کارگاه‌های کوچک و بزرگ تعطیل شود.

وی با توجه به اینکه امنیت سرمایه‌گذاری در درازمدت باید تأمین شود، بیان داشت: اگر کارگر و کارفرما امنیت شغلی و سرمایه‌گذار امنیت سرمایه‌گذاری نداشته باشد، بدیهی است که تولید داخلی توسعه نمی‌یابد. توجه به این موارد به عنوان حقوق عامه در دستور کار قرار گرفته و مسائل به صورت جامع دیده شده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمن بر روی مسائل اقتصادی دست گذاشته و درگیر جنگ اقتصادی هستیم، تأکید کرد: امروز برخی مسائل اقتصادی و روش‌هایی که در رابطه با مسائل و روابط اقتصادی داریم، موجب فرار مغزها می‌شود.

محسنی اژه‌ای ابراز داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات امروز توسط دشمن ایجاد شده و بخشی به سبب ناهماهنگی‌ها و ضعف در مدیریت‌ها اتفاق افتاده است که اصلاح آن باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم مراحل و مقدماتی دارد، اضافه کرد: اگر فرض بر این باشد که شغل در کشور نباشد و فقر و گرانی و اعتیاد در کشور اشاعه پیدا کند، به طور طبیعی جرم بیشتری اتفاق می افتد و قوه قضاییه نمی‌تواند مستقیماً شغل ایجاد کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های ارزشمندی در بخش‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی دارد، اما ماهیت این استان برای کشور و بسیاری از مسئولین شناخته شده نیست.

محسنی اژه‌ای افزود: امروز افراد نخبه و دارای توانمندی‌های بالا از جمله ظرفیت‌های استان مرکزی هستند و باید تلاش شود استان از این موهبت‌های مادی و معنوی که دارد بهره بیشتری ببرد.

وی اضافه کرد: باید در زمینه رفع مشکلات تمام تلاش‌ها را به کار گرفته شود و اقدامات لازم را انجام شود. همچنین باید دغدغه‌ها و مطالب و نقطه‌نظرات را عنوان شود و منعکس و پیگیری شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز