خبرگزاری کار ایران

9 هزار نفر از اتباع خارجی در قزوین علیه فلج اطفال و سرخک واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۰۴

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، از واکسینه شدن 9 هزار نفر از اتباع زیر 15 سال علیه بیماری فلج اطفال و سرخک در شهرستان قزوین خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسن خوبان با اعلام این خبر گفت: اتباع غیرایرانی که در شهرستان قزوین سکونت دارند توسط تیم‌های متشکل از مراقبان سلامت و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش این مرکز علیه بیماری فوق، واکسینه شدند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین عنوان کرد: براساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارتخانه، پویش سرشماری و واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی از دهم دی ماه سال جاری آغاز شد و در پایان بهمن ماه1401 مرحله نخست این طرح به پایان رسید.

وی ادامه داد: این غربالگری برای اتباع غیرایرانی با حضور تیم‌های سیار و ثابت متشکل از مراقبین سلامت و بهورزان در مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی و مناطق سیاری شهرستان قزوین آغاز شد که حدود 4 هزار و 472 خانوار با جمعیت بالغ بر 23 هزار و 367 نفر بازدید شد و به مراکز خدمات جامع سلامت فراخوان شدند.

این مسئول یادآور شد: غربالگری بیماری سل برای افراد بالای ۱۲ سال در اتباع نیز توسط مراقبین سلامت و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت در حال انجام است و تا پایان اردیبهشت ماه 1402 آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز