خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

لایروبی کانال آشوارده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۹۶۸

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های دولت برای نجات خلیج گرگان گفت: لایروبی کانال آشوارده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به لایروبی این کانال به پایان می‌رسد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: لایروبی خلیج گرگان در سه کانال باید انجام شود. ابتدا لایروبی کانال آشورده آغاز شده گرفته که تا ۴ ماه آینده تمام می‌شود. در حال حاضر ۷۰ درصد لایروبی این کانال انجام شده و برای تبادل آبی بین خلیج و دریا شرایط خوبی ایجاد است. علاوه بر لایروبی سه کانال آبرسان، باید پمپاژ آب هم در خلیج گرگان صورت بگیرد.

وی گفت: همزمان لایروبی اسکله بندرترکمن نیز در حال انجام است و در ۲ ماه آینده کار لایروبی تمام می شود و امکان ورود کشتی های توریستی به بندر ترکمن فراهم خواهد شد. در آینده نزدیک در اسکله بندرگز هم کشتی تفریحی و توریستی پهلو خواهند گرفت.

ایری تصریح کرد: پروژه آب شیرین کن از دریای خزر برای شهرهای گمیشان، بندرترکمن و کردکوی در برنامه اجرایی قرار گرفته است و در گام بعد شهرهای گرگان و اق قلا نیز شامل اجرای این پروژه خواهند شد. این پروژه با همکاری شرکت مپنا انجام می گیرد و کلنگ آن در سال آینده به زمین زده خواهد شد.

وی افزود: پیگیر ایجاد بازارچه مرزی گمیشان و حسن‌قلی در منطقه مرزی با کشور رکمنستان هستیم و هر دو کشور تمایل دارند دارند هر چه سریعتر این بازارچه راه اندازی شود. تا دوماه آینده این بازارچه اجرایی خواهد شد و در سفر دوم ریاست جمهوری به استان گلستان نیز کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز