خبرگزاری کار ایران

سامانه دیجیتالی معرفی جاذبه‌های گردشگری تربت‌حیدریه رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۰۷

سامانه دیجیتالی معرفی جاذبه‌های گردشگری تربت‌حیدریه" با حضور مسوولان این شهرستان و برای نخستین بار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر کی‌پور، در حاشیه بازدید میدانی از عملکرد ستاد خدمات سفر افزود: ۱۱۵ کلاس درس در قالب ۱۴ مدرسه برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروی در این شهرستان مهیا شده‌است، که از این تعداد یک مدرسه درجه یک و بقیه درجه ۲ هستند.

وی گفت: همچنین ۲ زائرسرا، چهار سالن ورزشی و نیز هشت باب مسجد و حسینیه، برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده‌است.

فرماندار تربت‌حیدریه در ادامه با بیان اینکه اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان تربت‌حیدریه شامل ۲۶ دستگاه دولتی، اقدامات خوبی برای پذیرایی از گردشگران تدارک دیده‌اند، گفت: کلیه مناطق گردشگری و اقامتگاه‌ها برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در حالت آماده باش قرار دارند.

دبیر ستاد خدمات سفر تربت‌حیدریه نیز گفت: با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی ما آن است که سفرهای نوروزی یک هفته زودتر آغاز شود.

علی محمدی افزود: بر همین اساس امسال کلیه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر از ۱۵ اسفند خود را مهیای میزبانی کرده‌اند و تا ۱۵ فروردین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: البته دستگاه‌های ستادی تا پایان عید سعید فطر، در وضعیت ارایه خدمات به گردشگران هستند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه همچنین گفت: از آنجا که تربت‌حیدریه به دلیل قرار گرفتن در دروازه ورودی مشهد قرار گرفته، همه ساله بالغ بر ۳۵۰ جاذبه گردشگری، تاریخی و صنایع دستی در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: امسال همچنین در چهار مبادی ورودی شهر، بازارچه نوروزی و سیاه چادر دایر شده تا ضمن ارایه صنایع دستی این خطه، گردشگران را با فرهنگ سنتی تربت‌حیدریه آشنا سازند.

امروز همچنین از "سامانه دیجیتالی معرفی جاذبه‌های گردشگری تربت‌حیدریه" رونمایی شد.

محمدی در معرفی سامانه اظهار کرد: توسط یک شرکت دانش بنیان و برای نخستین بار در جهان این اقدام صورت گرفته‌است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه با بیان اینکه اطلاعات ارایه شده به ۲ زبان فارسی و انگلیسی قابل استفاده است، افزود: گردشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تربت‌حیدریه با اسکن این کد (QR Scanner) در گوشی  همراه خود در هر نقاط جهان، می‌توانند با این جاذبه‌ها آشنا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز