خبرگزاری کار ایران

اجرای 2 هزار برنامه فرهنگی و ورزشی نوروز در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۱۰۰

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از آغاز رسمی ۲ هزار برنامه شاد و مفرح و جذاب در قالب جشنواره بهار در بهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین برجی از آغاز رسمی ۲ هزار برنامه شاد و مفرح و جذاب در قالب جشنواره بهار در بهار و با حضور استاندار، شهردار و مدیران شهری خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از ۲۷ اسفندماه در قزوین شروع شده و اجرای آن تا ۱۲ فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: تئاتر خیابانی شهروندی «مرشد و بچه مرشد»، نوروزخوانی سنتی، لافندبازی (بندبازی)، ابر بازی‌ها، کاروان شکرستان، اجرای طنز شهروندی، حاجی‌فیروز، برپایی خدمات اتوبوس کتاب، مسابقه اسم فامیل خانوادگی، برپایی ایستگاه خوشنویسی، شاهنامه‌خوانی، حضور تن‌پوش کاروان عروسکی و برپایی نمایش عروسک‌های اقوام و عمو نوروز را از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری سازمان در ایام نوروز برشمرد.

برجی ادامه داد: راه‌اندازی کاروان تاریخ صفویه، ساز و دهل، برپایی نمایشگاه و نمایش پرفورمنس در خانه‌موزه شهیدبابایی و ابوترابی، معرفی دمنوش‌های سنتی قزوین اجرای سفره هفت‌سین و برپایی نمایش‌های آیینی بومی- محلی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری قزوین در ایام نوروز به حساب می‌آیند.

وی برگزاری جشنواره ورزش بومی-محلی را مهمترین برنامه ورزشی شهر قزوین در ایام نوروز برشمرد و گفت: برپایی جلسات ورزش باستانی در محلات، برگزاری رویداد کوه‌نوردی خانواده، برگزاری مسابقات ورزش همگانی معلولان، برپایی مسابقات والیبال معلولین، برگزاری مسابقات ایرهاکی و بسکتبال، برپایی مسابقه فوتسال نوجوانان محلات و مسابقه دوچرخه‌سواری از مهمترین برنامه‌های ورزشی نوروزی شهر قزوین هستند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تصویرسازی و طراحی پوستر قرآنی، برگزاری جشن رمضان در محلات، برپایی جنگ رمضان در نواحی منفصل شهری قزوین و برپایی غرفه‌های آموزش‌های دینی هم از جمله برنامه‌های تخصصی مربوط به ماه مبارک رمضان است که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز