خبرگزاری کار ایران

شهردار:

اجرای پروژه‌های گردشگری اولویت برنامه‌های شهرداری اراک است / فراخوان 2 طرح مهم برای سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۸۶

شهردار اراک با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های گردشگری در اولویت برنامه‌های سال جدید شهرداری این شهر است، گفت: تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شده تا زیرساخت‌های لازم در اجرای پروژه‌های گردشگری ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران آسان‌تر و سریع‌تر جذب شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کریمی در این رابطه، افزود: فراخوان 2 طرح مهم سرمایه‌گذاری در شهر اراک برگزار شده است که پس از گذران فرایندها و روندهای اداری و قانونی، عملیات اجرایی آنها در سال 1402 آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها، طرح 145 واحدی شهر صنعتی اراک با زیربنایی بالغ بر 31 هزار مترمربع و با بخش‌های تجاری و مسکونی است که در صورت جذب سرمایه‌گذار، حدود 4000 میلیارد ریال، ارزش افزوده برای شهرداری به همراه دارد.

شهردار اراک اظهار داشت: طرح دیگر اجرای غذاهای خیابانی (فود استریت) در انتهای خیابان هپکو است که فراخوان آن برگزار شده و در صورتی که سرمایه‌گذار از مشارکت در این طرح استقبال کند، در سال جدید عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

کریمی با ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای طرح غذاهای خیابانی (فود استریت)، تصریح کرد: این طرح شامل 27 غرفه غذا، یک رستوران حرفه‌ای و همچنین مجموعه بازی برای کودکان به عنوان یک فضای گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده مرحله دوم پروژه احیای بافت فرسوده شهید «فردین‌پور» آغاز می‌شود، بیان داشت: ایجاد بازارچه‌، مجتمع مسکونی و تجاری در میدان جنت، از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری این شهر در سال جدید است که با جدیت پیگیری می‌شود.

شهردار اراک به طراحی و اجرای پروژه بام اراک نیز اشاره داشته و تأکید کرد: باز طراحی پروژه بام اراک انجام شده است و برای تحویل اراضی آن مذاکراتی با اداره‌کل راه و شهرسازی صورت گرفته که امید است در سال جاری اجرایی شود.

کریمی ابراز داشت: شهرداری اراک همچنین مذاکراتی با چند سرمایه‌گذار در راستای اجرای طرح پارک شهید باهنر داشته است، اما به دلیل اینکه حجم سرمایه‌گذاری در این طرح سنگین است، هنوز توافق جدی حاصل نشده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز