خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

سازش 40 درصدی اختلافات کارگری و کارفرمایی در مراجع رسیدگی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۹۴۳

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امسال 40 درصد دادخواست های کارگری و کارفرمایی در مراجع رسیدگی با سازش حل و فصل شدند.

علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه اختلافات کارگری و کارفرمایی بیشتر در کارگاه‌های کوچک و متوسط اتفاق میافتد، اظهار داشت: در سال گذشته با ایجاد مراکز مشاوره، حضور مستمر در کارگاه‌های اقتصادی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تلاش کردیم که اختلافات کارگر و کارفرما کاهش یابد و در صورت لزوم اولویت صدور آرای رسیدگی به این دادخواست ها حل و فصل بصورت سازشی منجر شود.

وی به دادخوست‌های واصله به مراجع رسیدگی در سال 1401 اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد  9 هزار 754 دادخواست بدوی در مراجع رسیدگی به ثبت رسیدند که 7 هزار و 468 دادخواست در هیئت تشخیص منجر به صدور رای شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در صورت اعتراض کارگر یا کارفرما به آراء صادره در مراجع تشخیص، دادخواست‌ها در مراجع حل اختلاف و تجدید نظر رسیدگی می‌شود، اظهار داشت: 2 هزار 297 پرونده نیز در مراجع حل اختلاف به ثبت رسید که از این تعداد 2 هزار 160 پرونده پس از رسیدگی منجر به صدوررای شد.

جهانی برحل و فصل دعاوی کارگر و کارفرمایی بصورت سازشی تاکید کرد و گفت: با مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان مراجع رسیدگی به دادخواست ها امسال 40 درصد آراء صادر با سازش حل و فصل شد. 

وی کاهش زمان رسیدگی به پرونده های کارگر و کارفرما در مراجع حل و فصل دعاوی اشاره کرد و افزود: با تمهیدات لازم و افزایش مراج تشخیص و حل اختلاف و همچنین افزایش جلسات رسیدگی به دادخواست ها زمان رسیدگی از 90 روز در سال گذشته امسال به 40 روز رسید. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد:  23 هیأت تشخیص و 11 هیأت حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعد از ظهر کار رسیدگی به دادخواست ها و اختلافات کارگر و کارفرمایی را در سطح استان انجام می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز