خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

کارشکنی‌ها در طرح ملی مسکن پذیرفتنی نیست / طرح 8100 واحدی مسکن شهرستان اراک از طرح‌های عقب‌ مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۱۵۸

استاندار مرکزی با اشاره به تخلفات و کارشکنی‌های صورت گرفته در راستای اجرای برنامه‌های طرح ملی مسکن، گفت: کارشکنی‌های برخی از پیمانکاران در طرح ملی مسکن این استان پذیرفتنی نیست و با تمام ظرفیت قانونی با متخلفان در این حوزه برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: شهرداران نسبت به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده برنامه‌های خود را ارائه دهند و از ظرفیت‌های بسته تشویقی شهرسازانه که دارای 19 بند است، استفاده کنند.

وی ادامه داد: آمادگی لازم در خصوص تحویل زمین به واحدهای تولیدی بزرگ برای ساخت مسکن وجود دارد و مدیران عامل کارخانجات بزرگ استان مرکزی در این راستا می‌توانند به اداره‌کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در جمع خبرنگاران، گفت: در نشست ویدئوکنفرانسی امروز، مشکلات استان‌ها از جمله موارد مربوط به وام، زمین و مصالح ساخت و ساز، بحث و بررسی شد و در این راستا با حضور مسئولان ارشد اجرایی کشور تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شد.

علی‌اکبر اسدی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در استان مربوط به وام مسکن است، افزود: بانک‌ها تعهدات خوبی در این راستا دارند و امیدواریم هفته آینده در جلسه استانی شورای مسکن، در این خصوص چهارچوب‌های مناسبی تعیین شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات جدی در طرح 8100 واحدی مسکن شهرستان اراک، مربوط به شرکت پیمانکار است. در این خصوص پیگیری‌های فراوانی انجام شده اما هنوز رفع نشده که در هفته‌های آینده به صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: طرح 8100 واحدی مسکن شهرستان اراک یکی از طرح‌های عقب‌مانده است، اما سایر طرح‌های نهضت ملی مسکن استان مرکزی از پیشرفت‌های بالای 50 درصد برخوردار است.

اسدی تصریح کرد: تاکنون در استان مرکزی 42 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای 31 هزار واحد، زمین تأمین شده است و تأمین زمین برای 19 هزار طرح نیز در دست اجرا است.

وی در خصوص تعداد متقاضیان در شهرستان اراک نسبت به سایر شهرستان‌های استان، بیان داشت: 10 هزار نفر از متقاضیان اجرای این طرح در شهرستان اراک و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان مرکزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه این استان دارای 12 شهرستان است و بیش از یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت در این خطه زندگی می‌کنند، تأکید کرد: این استان در رتبه‌بندی طرح اقدام ملی مسکن، در جایگاه 16 قرار دارد و در اجرای این طرح از پیشرفت مناسبی برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز