خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد؛

کارگران خط مقدم رشد تولید/رونق تولید پیش نیاز مهار تورم است/۵۳ کشور مشتری شرکت دانش بنیان دارویی در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۲۰۱

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بازدید از یکی از شرکت های دانش بنیان تولید دارو که زیر مجموعه شرکت شستا است، دستاوردها و اقدامات این شرکت را بسیار امیدوار کننده دانست و گفت که با ظرفیت های موجود، این مجموعه در استان البرز می تواند بیش از گذشته در صنعت دارویی کشور افتخارآفرینی کند.

به گزارش ایلنا از البرز، سیدصولت مرتضوی شامگاه روز پنج شنبه 24 فروردین ماه در پایان سفر استانی به البرز با همراهی جمعی از مدیران و معاونان وزارتخانه و استاندار البرز از شرکت تولیدی دارو به نام تماد که یکی از شرکت های زیر مجموعه شستا است، بازدید کرد.

 میرزایی مدیر عامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت تماد، مدیر عامل شستا و مدیر عامل هلدینگ دارویی تامین، این بازدید را همراهی کرده و دستاوردها، توانمندی ها، ظرفیت های علمی، فنی، تولیدی، تحقیقاتی و صادراتی این شرکت را در حین بازدید معرفی و در ادامه برنامه، نشستی نیز انجام شد. 

در این نشست میرزایی، گزارشی از دستاوردها و اقدامات اخیر شرکت تماد ارائه کرد.

رونق تولید پیش نیاز مهار تورم است

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی به اهمیت و حساسیت مقطع کنونی در جهت رشد و رونق تولید به عنوان پیش نیاز مهار تورم در سال جاری تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقش صنعت دارویی در نظام سلامت کشور پرداخت و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، ارتقاء کیفیت، بهره وری و افزایش تولید، توجه به حفظ سرمایه های انسانی و متخصص، کمک به تسهیل صادرات و رفع موانع ارزی را از مهم ترین برنامه ها و اولویت های سال جاری عنوان کرد.

مرتضوی دستاوردها و اقدامات شرکت تماد را بسیار امیدوار کننده دانست و گفت که با ظرفیت های موجود، این شرکت می تواند بیش از گذشته در صنعت دارویی کشور افتخارآفرینی کند.

از کارگران حمایت ویژه می‌کنیم

مرتضوی دیدار صمیمانه ای را نیز با کارگران به عنوان پرچمداران و خط مقدم رشد تولید در شرکت تماد داشت و ضیافت افطار را در جمع آن ها سپری کرد و به نکات و دغدغه های حوزه کارگری نیز پاسخ داد. 

وی همچنین در ادامه افزود: در سال جاری حمایت ویژه‌ای از جامعه کارگری و کارفرمایی خواهیم داشت.

 

۲۲ ماده اولیه جدید دارویی مجوز تولید گرفت

منصور نکویی نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین نیز در حاشیه این بازدید در مورد آخرین دستاوردهای تولید مواد اولیه در این مجموعه برای تامین نیاز داخل، اظهار داشت: شرکت تماد یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی کشور در تولید مواد اولیه دارویی در کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ محصول دارویی در این مجموعه دانش بنیان تولید شده است، بیان کرد: ۵۷۰ نفر از جامعه جوانان تحصیلکرده و نخبه کشور در حوزه مهندسان شیمی، داروساز و بخش های مختلف در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بر اساس فرمایشات و منویات رهبری به دنبال رشد تولید در این مجموعه هستیم ،ادامه داد: در راستای رشد تولید  ۲۲ پروانه جدید از  سازمان غذا و داروی کشور دریافت شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه ۵۳ کشور از پنج قاره مشتری مواد اولیه دارویی شرکت ایرانی هستند، گفت: در سال گذشته ۶ میلیون دلار مواد اولیه دارویی به خارج از کشور صادر شده است و در سال جدید برنامه رشد مناسبی برای فروش محصولات در نظر گرفته شده است که ظرفیت آن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه حتی این شرکت به اروپا هم مواد اولیه دارویی صادر می کند، گفت: ۲۰ درصد سهم کشور در تولید مواد اولیه دارویی متعلق به این شرکت است.

 وی با اشاره به اینکه به نسبت دو سال گذشته ۸۰ درصد تولید افزایش داشته است، ادامه داد: پیش بینی  ما افزایش صددرصدی تولید دارو در سال جاری است.

 مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با اشاره به اینکه در سال گذشته شرکت‌های زیر مجموعه  ۱۷۵ محصول جدید تولید کردند، گفت:  ۵۸ محصول برای نخستین بار در کشور تولید شد که از این تعداد ۲۹ محصول استراتژیک برای کشور در حوزه داروهای ام اس و داروهای ضد سرطان فرمولاسیون، بهینه سازی و بومی سازی شد ‌‌و کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز می کند.

وی با بیان اینکه برنامه داریم حداقل ۳ یا ۴ محصول جدید در هر ماه تولید کنیم، گفت: تلاش می کنیم که داروهای وارداتی که ارزبری بیشتری دارند را بومی سازی کنیم تا مشکلی از بخش سلامت کشور کاهش یابد.

انتهای پیام/
معصومه امین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز