خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ایلام در مجلس:

حق آلایندگی صنایع بزرگ در ایلام کامل پرداخت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۴۸۴

نماینده مردم ایلام، ایوان، چروار، سیروان ، چرداول، هلیلان، ملکشاهی و مهران در مجلس با بیان اینکه پروژه‌های نفتی و گازی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند، گفت: حق آلایندگی صنایع بزرگ در ایلام کامل پرداخت نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر بسطامی روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی ارزیابی میدان بانکول با بیان اینکه ایران در حوزه مسائل محیط زیست، سومین کشور از نظر سوزاندن گازهای مشعل‌دار است، اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته گازهای مشعل دار خود را مدیریت می‌کنند، در حالیکه سالیانه ۱۵ تا ۱۸ هزار مترمکعب گاز توسط مشعل‌ها در کشور سوزانده می‌شود که این امر علاوه بر تخریب محیط زیست بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هدررفت سوخت به همراه دارد، اگر این مسئله مدیریت شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد پروژه‌های نفتی و گازی باید مبتنی بر آمایش سرزمین باشد، تاکید کرد: اگر در سند آمایش به درستی جای‌گذاری صنایع نفتی و گازی مشخص شود، بروز تعارض بر سر ادامه یا توقف این پروژه‌ها ایجاد نخواهد شد.

نماینده ایلام در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت کامل حق آلایندگی صنایع در استان افزود: از ۱۴ شرکت نفتی و گازی موجود در استان تنها چهار پروژه را آلاینده اعلام می‌کنند و مسئولیت‌های اجتماعی که نقش غیرقابل انکار در توسعه استان‌های نفتی و گازی دارند، اجرا نمی‌‌شود.

بسطامی اعضا و عاملان راه‌اندازی کمپین میدان بانکول را منادیان عدالت و دوست‌دار منابع طبیعی خواند و یادآور شد: باید با نگاه کارشناسی شرایطی فراهم شود که علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در میدان بانکول، حفظ و حراست از محیط زیست نیز به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پیوست زیست محیطی هر پروژه‌ای در مرحله مطالعه و حتی در مرحله اجراء باید از سه بَُعد محیط زیست، سلامت و ایمنی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و مشخص شود اجرای آن هیچ گونه آسیبی به محیط زیست طبیعی و انسانی و سلامت شهروندان وارد نساخته یا آسیب‌های آن در حد قابل قبول برای متخصصان و کارشناسان این حوزه‌ها است.

وی ابراز امیدواری کرد، رابطه معناداری بین پرداخت مالیات‌ها، رعایت مسائل زیست محیطی و همچنین ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در تمامی پروژه‌ها شکل گیرد و بدین ترتیب حداکثر بهره‌مندی و رضایت در اجرای پروژه‌ها حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز