خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

تراکتورسازی فارس با هدف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۷۹۴

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و دامپروری در حوزه‌های مختلف دام، طیور، آبزیان، زراعی و باغی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صنعتی در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش تأثیرگذاری دارد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی شیراز با اشاره به اهمیت حرکت به سمت کشاورزی مدرن، ادامه داد: یکی از راهبردهای برون‌رفت مشکلات معیشتی کشاورزان مربوط به توسعه مکانیزاسیون و صنایع بخش کشاورزی و دامپروری است که بایستی شرایط مناسب برای پیشبرد اهداف این بخش فراهم بشود.

عسکری افزایش ظرفیت‌های تولیدی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی را مهم و ضروری برشمرد و افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی به عنوان قلب تپنده مکانیزه کردن بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا باید تولید محصولات داخلی این صنعت نیز افزایش پیدا کند.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس  فرسوده بودن ناوگان مکانیکی بخش کشاورزی را یک آسیب جدی دانست و گفت: بایستی تولید ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی همانند تراکتورسازی تبریز در تمامی نقاط کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا پیگیری بشود که در این راستا بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انتظار داریم تراکتورسازی فارس با مشارکت بخش خصوصی و مشوق‌های دولتی با تولیدات صنعتی انبوه راه‌اندازی شود.

این نماینده مجلس در رابطه با راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان، گفت: مکانیزه کردن بخش کشاورزی علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن مراحل تولید، زمینه‌ساز تحول بنیادین در این بخش محسوب می‌شود که امنیت غذایی ما بهبود می‌بخشد.

عسکری در پایان افزایش اعتبارات در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی را یک سرمایه‌گذاری پایدار ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در قانون سالیانه بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه در تلاش هستیم تا با بانک‌های عامل بتوانیم خط اعتباری صنعتی این حوزه را فعال‌تر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز