خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر نیرو در امور زنان:

سال گذشته هیچ خاموشی در کشور نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۱۹

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه انرژی و نقش بانوان در تحقق این مهم، گفت: خوشبختانه سال گذشته هیچ خاموشی در کشور نداشتیم و امیدواریم با صرفه جویی از سوی مردم این روند تابستان امسال نیز تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سمیه خداپرست روز یکشنبه در بازدید از نیروگاه شهید رجایی قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با بهره وری در آب، برق و گاز، افزود: باید برای صرفه جویی و مصرف بهینه برق فرهنگ سازی شود و در این بین آموزش به خانواده ها و بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای اجرای ۱۴۰ اقدام مدیریتی مصرف انرژی در سال جاری،افزود: این اقدام با توجه به موفقیت در اجرای طرح های صرفه جویی در مصرف انرژی سال گذشته و در راستای اعمال برنامه مدیریت بهینه مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفته است.

خداپرست در ادامه با اشاره به میزان مصارف برق به تفکیک حوزه خانگی، صنعت و کشاورزی، گفت: ۳۲ درصد برق در منازل، ۳۰ درصد در بخش صنعت ۴۵ درصد نیز در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد.

مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت نیروگاهی گفت:‌ در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۱۰۰مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه و مقرر شد برای جبران ناترازی برق میزان هفت هزار و ۷۸۷ مگاوات نیز به ظرفیت تولید اضافه شود.

خداپرست از دیگر برنامه‌های مدیریت مصرف برق را هوشمند سازی و بهره‌وری انرژی برق در ادارات ذکر کرد و افزود: به منظور افزایش بهره‌وری انرژی موضوع مدیریت هوشمند به صورت ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در غیر ساعات اداری اعمال می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش نیم تا یک درجه ای دمای هوا در تابستان پیش رو نسبت به تابستان سال قبل، تصریح کرد: با افزایش هر یک درجه دما باید ۱۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه ها اضافه شود و از این رو نیاز است تا در ساعات پیک مصرف از تجهیزات انرژی بر کمتر استفاده شود.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به حضور پررنگ زنان در مسئولیت های صنعت آب و برق،گفت: خانم ها در صنعت برق کشور سهم به سزایی در بخش‌های تخصص ایفا می کنند به طوری که ۱۵ درصد از شاغلین حوزه صنعت آب و برق را خانم ها تشکیل می دهند.

خدا پرست افزود: بر اساس دستور وزیر نیرو، در ترکیب هیات مدیره همه شرکت‌های حوزه انرژی از جمله حوزه‌های فنی، تخصصی و مالی باید یک عضو زن حضور داشته باشد و شناسایی و معرفی بانوان توانمند و شایسته شرکت‌های صنعت آب و برق برای احراز پست‌های مدیریتی در حال پیگیری است و از رویکردهای مهم این وزارتخانه به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز