خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبرداد؛

فعالیت ۲۷۸ تشکل کارگری در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۳۴۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: ۲۷۸ تشکل کارگری و ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار در سطح استان پیگیر امورات و حق و حقوق کارگران است.

به گزارش ایلنای گلستان،حسین خواجه اظهار کرد: در سطح استان گلستان ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده مشاغل وجود دار  که این افراد در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: بیش از ۵۸۹ هزار نفر در بخش خصوصی و دولتی در سطح استان گلستان مشغول به فعالیت هستند و در طول یک سال گذشته دو هزار و ۴۴۷ نفر بیکاران به کار گمارده شده در کاریابی‌هایی غیردولتی را در استان شاهد بودیم.

خواجه‌مظفری یادآور شد: ۲۷۸ تشکل کارگری و ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار در سطح استان پیگیر امورات و حق و حقوق کارگران است.

وی افزود: شاید جزء وظایف ما نباشد که سرمایه‌گذار به استان بیاوریم و یا سرمایه‌گذار را در استان هدایت کنیم ولی به این مسأله ورود پیدا کردیم و تلاش کردیم سرمایه‌گذاران کلان را به سمت استان سوق دهیم و در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران در استان داشتیم بنا شد چند هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد متولی اشتغال و ایجاد اشتغال استان هستیم، گرچه اشتغال توسط بخش خصوصی اتفاق می‌افتد ولی به هیچ عنوان این نگاه را نداریم که از بحث اشتغال در استان‌ شانه خالی کنیم، خوشبختانه عزم و اراده برای اشتغال استان به وجود آمده و همه دستگاه‌ها نیز در این مسیر همکاری می‌کنند.

خواجه مظفری به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تعداد کمی از کارفرمایان ما از قانون معین کار سوء‌استفاده می‌کنند، سه هزار و ۸۶۰ پرونده به هیئت‌های حل اختلاف وارد شده و یک هزار و ۳۰۰ مورد آن منجر به سازش شده است.

وی به نظارت مستمر از محیط‌های کار اشاره کرد و گفت: حقوق و دستمزد کارگر، ایمنی در محل کار و غیره در این نظارت‌ها مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و افزود: در لایحه‌ای در دولت به موضوع امنیت شغلی کارگران تأکید شده و باید کارگری که چهار سال در کارگاهی مشغول به فعالیت است از امنیت شغلی بهره‌مند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز