خبرگزاری کار ایران

رئیس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی:

57 میلیون دلار برآورد صادرات شرکت های دانش بنیان/ اصفهان بنیان گذار شهرک علمی و تحقیقاتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۰۹

رئیس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: برآورد می شود که شرکت های دانش بنیان و فن آفرین در سال گذشته 57 میلیون دلار صادرات داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، قاسم مصلحی در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار کننده این جشنواره است و امسال برای اولین بار شاهد رقابت در بخش مدیریت شهری و شهر هوشمند هستیم.

وی با اشاره به بنیان گذار بودن اصفهان در تاسیس پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور افزود: بیش از 30 پارک علم و فن آوری در کشور داریم واصفهان با حدود 700 شرکت فناور و دانش بنیان در سطوح مختلف، رتبه نخست در کشور را دارد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: وظیفه اجتماعی شهرک حمایت از این شرکت ها است که سبب اشتغال 8500 نفر در بهش خصوصی شده اند. از این تعداد بیش از 500 نفر دارای مدرک دکترا هستند.

وی با اشاره به وظیفه فرهنگی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ملی شیخ بهایی از وظایف فرهنگی ما است که در شروع کار کلمه کارآفرینی را به دایره واژگان اقتصاد کشور اضافه و حالا روی فن آفرینی تمرکز کرده ایم.

مصلحی زیست بوم نوآوری و فناروی را مرکز جشنواره ملی شیخ بهایی خواند و اضافه کرد: دیگر اجزاء جشنواره علم فن ، سرمایه گذاران، تولید و اشتغالزایی فناوری هستند.

وی تاکید کرد: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی سبب رونق اقتصاد دانش بنیان، تبدیل دستاورهای پژوهشی به محصولا دانش بنیان، شکل گیری کسب و کار های موفق دانشی و تولید ثروت در راستای رفاه جامعه شده است.

رئیس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی یادآور شد: یکی از اجزای بسیار بزرگ زیست بوم فناوری، سرمایه گذاران هستند و از آرزوهای ما این بوده که شرکت های بزرگ وارد سرمایه گذاری شوند که از سال گذشته فولاد مبارکه وارد عمل شده است. امسال نیز به همت شورای شهر اصفهان بخش مسابقه شهر هوشمند را اجرا می کنیم.

وی گفت: در هفدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی تعداد کل ثبت نام کننده 497 شرکت و ثبت نام کننده هستند و 296 طرح از 28 استان کشور دریافت کرده ایم.

قاسمی تاکید کرد: برآورد می شود که شرکت های دانش بنیان و کارآفرین در سال گذشته بالغ بر 57 میلیون دلار صادرات داشته اند که نسبت به سال 1400 رشد چشمگیری داشته است، چراکه دو سال پیش این رقم 5 میلیون دلار بود.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در 20 و 21 اردیبهشت ماه در مهمانسرای هتل عباسی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز