خبرگزاری کار ایران

‌ایلنا از کاهش‌ قیمت خودرو ‌در بازار گزارش می دهد؛

ضرر سنگین مشتریان، سود هنگفت دلالان/ فعلا خریداری در بازار خودرو شیراز وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۵۰

اعلام قیمت مصوب خودروهای مونتاژی در روز های گذشته بسیاری از خریدارانی که خودرو از نمایندگی ها دریافت کرده اند را سر در گم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، ماجرای افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از ۱۱ بهمن ماه سال گذشته وارد فاز جدیدی شده است و برخلاف تمام اظهارات در غیرقانونی بودن این افزایش قیمت‌ها، خودروسازان خصوصی به صورت خودسرانه تغییرات قیمتی انواع محصولات را اعمال و حتی با عرضه خودروها در سامانه یکپارچه بخشی از خودروها را با قیمت های جدید به مردم فروختند.

هر چند سازمان حمایت در قالب اطلاعیه‌ای به شرکت ها اعلام کرد بدون اخذ مجوز اجازه تغییر قیمت‌ها را ندارید اما متاسفانه نه تنها قیمت‌ها برگشت پیدا نکرد بلکه خبری از کاهش قیمت هم نبود.

 بعضی از افراد که در سال گذشته و اوایل سال جاری به هزاران مکافات به نمایندگی ها مراجعه کرده بودند و پس از واریز پول به حسابان دلالانی که در آنجا فعالیت می کردند بالاخره توانسته بودند یک خودرو ثبت نام کنند حالا با مشاهده قیمت مصوب خودروهای مونتاژی شوکه شده اند.

کاهش قیمت خودروهای ثبت نامی

یکی از خریداران شرکت مدیران خودرو در شیراز در گفت و گو با ایلنا می گوید: در اسفند ماه سال گذشته جهت خرید یک خودرو ام وی ام پس از بارها مراجعه به نمایندگی های سطح شهر توانستیم با پرداخت 70 میلیون به یکی از واسطه ها این خودرو را خریداری کنم.

او می ادامه می دهد: در اسفند ماه سال گذشته شرکت مدیران خودرو در سه روز قیمت خودرو ام وی ام را از 570 میلیون تومان به 615 میلیون تومان افزایش داد و دلالان در این شرکت تا 70 میلیون تومان جهت ثبت نام خودرو از مشتریان دریافت می کردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از تکمیل وجه برای ثبت نام خودرو با روند کاهش قیمت مواجه شده ام، می افزاید: متاسفانه در حال حاضر قیمت خودرو ثبت نامی ما حدود 130 میلیون تومان کاهش یافته و از این بابت متضرر شده ایم.

ضرر سنگین مشتریان، سود هنگفت دلالان/ فعلا خریداری در بازار خودرو شیراز وجود ندارد

فعلا خریداری در بازار خودرو شیراز وجود ندارد

معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه وضعیت بازار خودرو در شیراز به هیچ وجه خوب نیست، می گوید: ثبت نام در طرح یکپارچه و واردات خودروها دست دوم باعث شده تا قیمت خودرو در شیراز به شدت افت کند و همه فروشنده باشند.

رستم بهروز پور در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی هیچ خریداری در بازار خودرو شیراز وجود ندارد، می افزاید: در حال حاضر بازار خودرو در شیراز به شدت خراب است و همه افراد فروشنده هستند.

معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز ادامه می دهد: ثبت نام های خودرو باعث شده تا دیگر پولی در دست مردم نباشد.

بهروز پور در ادامه با بیان اینکه قطعا قیمت مصوب خودروهای مونتاژی تاثیر زیادی بر روی قیمت خودروها خواهد گذاشت، بیان می کند: اگرچه قیمت خودرو 207 در روزهای گذشته به 860 میلیون تومان رسید اما در حال حاضر قیمت این خودرو به 700میلیون تومان رسیده که هیچ کس از آن استقبال نمی کند.

ضرر سنگین مشتریان، سود هنگفت دلالان/ فعلا خریداری در بازار خودرو شیراز وجود ندارد

نمایشگاه داران  خرید و فروشی ندارند 

وی با بیان اینکه بسیاری از نمایشگاه های فروش خودرو حدود یک ماه است که هیچ قولنامه ای ننوشته اند، تصریح می کند: نمایشگاه داران خودرو به هیچ وجه خرید و فروشی ندارند و در حال حاضر تنها افراد با هدف باز گذاشتن مغازه ها از خانه بیرون می زنند.

بهروز پور در ادامه با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که نمایندگی های فروش خودرو میزان مابه التفاوتی که از مردم و مشتریان گرفته اند را به آن ها پرداخت می کنند، بیان می کند: اما به صورت قانونی نمایندگی ها موظف اند که میزان ما به التفاوت پولی را که از مردم دریافت کرده اند را پرداخت کنند.

معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مردم در شیراز از خرید خودرو دست دوم استقبال نمی کنند، می گوید: زمانی که خریداری در بازار وجود ندارد باید وضعیت بازار را تشخیص داد.

بهروز پور در ادامه با بیان اینکه مدتی است که مردم جهت فروش خودرو به نمایشگاه ها مراجعه می کنند و از درج آگهی در سایت دیوار و مابقی سایت ها خودداری می کنند، می افزاید: تا امروز سابقه نداشته که افراد برای فروش خودرو 207 دنده ای به نمایشگاه های فروش خودرو مراجعه کنند که شاهد این اتفاق در بازار هستیم.

معاون اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه افرادی که در مغازه های استیجاری فعالیت می کنند با مشکلات متعددی مواجه شده اند، می گوید: شرایط برای نمایشگاه داران روز به روز  دشوار تر می شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه زمانی که قیمتی به تصویب شورای رقابت برسد نمایندگی و کارخانه ها موظف به رعایت آن هستند، می گوید: اما از جزئیات این بخش اطلاعی ندارم.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه از زمانی که واردات خودروهای دست دوم مطرح شد قیمت خودرو کاهش یافت، می افزاید: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه با بیان اینکه هنوز لیست نمایندگانی که خودرو شاسی بلند را دریافت کرده اند ندیدم، می افزاید: تاکنون از هر نماینده ای که سوال پرسیده ام از عدم دریافت خودرو صحبت کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز