خبرگزاری کار ایران

تحویل ۳۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده در زلزله خوی به مالکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۱۳۱

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مالکان ۳۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده در زلزله ۱۳ مهرماه شهرستان خوی در واحدهای خود ساکن شدند.

به گزارش ایلنا، جعفر برزگر در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص روند پیشرفت فیزیکی  بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی در زلزله  ۱۳ مهرماه گفت: یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی در این زلزله در شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی وجود داشت که تاکنون از این تعداد، عملیات اجرایی ۹۴۰ واحد شروع شده و صاحبان ۳۰۰ واحد مسکونی هم در خانه‌های جدید خود ساکن شده‌اند.

برزگر افزود: عملیات احداث برخی واحدها در این زلزله، در کمتر از سه ماه پایان یافت و ۱۶۰ واحد با قیمانده  مربوط به شهر خوی است.

وی ادامه داد:  روند صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری برای ۱۶۰ واحد باقیمانده در شهر خوی کُند بوده و اهالی نیز  بیشتر دنبال مشارکت کننده و بلندمرتبه سازی با تراکم زیاد هستند که امیدواریم با اعمال سیاست‌های تشویقی دولت شاهد شروع عملیات اجرایی آنها هم باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: آخ  خرداد امسال پایان عملیات اجرایی واحد های خسارت دیده از زلزله خوی تعیین شده است که هم اکنون نیز شاهد پیشرفت عملیات اجرایی در این حوزه هستیم‌.

وی با بیان اینکه برای به اتمام رساندن عملیات بازسازی واحد های مسکونی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر برنامه ریزی های لازم  صورت گرفته گفت: در این بین نیازمند مشارکت بانک‌های عامل هستیم.

وی تاکید کرد: بانک‌ها ۶۰ میلیون تسهیلات بلاعوض کمک دولت به زلزله زدگان را پرداخت کرده‌اند ولی نیازمند آزادسازی مراحل دوم و سوم تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها هستیم که در این صورت تا آخر خرداد امسال شاهد اتمام بازسازی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز