خبرگزاری کار ایران

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

سرمازدگی ۲۷۹ هزار تن محصولات باغی همدان / گردو و انگور در صدر خسارات

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۱۳

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: به ۲۷۹ هزار تن از محصولات باغی استان در اثر سرمازدگی بهاره خسارت وارد شد.

به گزارش ایلنا از همدان، حجت‌الله شهبازی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۷۱۹ هکتار از باغات استان همدان دچار سرمازدگی شد، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا ۱۸ اردیبهشت امسال به دنبال سرمازدگی بهاره، ۲۷۹ هزار تن از مجصولات باغی به ارزش بیش از ۶۷ هزار میلیارد ریال از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه سطح باغات استان همدان ۸۰ هزار و ۱۶۱ هکتار است، تصریح کرد: ۵۴ هزار و ۷۱۹ هکتار از باغات استان در درصدهای مختلف از ۱۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شدند.

شهبازی بیشترین خسارت سرمازدگی را در باغات گردو و انگور دانست و یادآور شد: ۲۴ هزار تن از محصول گردوی استان به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال و بیش از ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ تن از محصول انگور استان از بین رفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ۶۷ هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده به باغات استان همدان فقط ۶۰ هزار میلیارد ریال به گردو و انگور اختصاص دارد.

وی درباره بیمه باغات استان همدان نیز گفت: متأسفانه سطح باغات بیمه شده استان همدان بسیار ناچیز است و با وجود همه اقدامات ترویجی و آموزشی از سوی صندوق بیمه کشاورزی و جهادکشاورزی متأسفانه بیمه قابل توجهی در باغات استان نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز