خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم ماموریت‌ محور شدن دانشگاه‌ها مبتنی بر زیست‌بوم منطقه‌

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۹۰

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها مبتنی بر زیست‌بوم منطقه‌ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های آذربایجان‌ شرقی در محل دانشگاه تبریز، اظهار کرد: منظور از ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها مبتنی بر زیست بوم منطقه این است که مثلا نقش دانشگاه‌های استان در حوزه قفقاز چه باید باشد و یا در رابطه با جذب دانشجو چه کار کنند؛ هم‌چنین نحوه ارائه تسهیلات و مشخص کردن ماموریت پردیس‌های دانشگاه‌ها هم از جمله مواردی است که باید روشن شود.

وی افزود: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، نقش و برنامه‌های کمیسیون آموزش مجلس در راستای جامه عمل پوشاندن به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم شامل رسیدن به مرجعیت علمی و حل علمی مسائل کشور باشد.

خرّم در ادامه با اشاره به مدیریت دانشگاه‌های استان در اعتراضات سال گذشته، گفت: روسای دانشگاه‌ها در برابر هدفی که دشمن از ناآرامی‌های سال گذشته داشت، آن‌چنان زیبا، هماهنگ و همدل ظاهر شدند که آذربایجان شرقی توانست تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی بود که کرسی آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار کرد و پیام‌های مثبتی برای کشور و استان از مجموعه دانشگاه‌های استان صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز