خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان :

شهر خرم آباد از شگفت انگیزترین و قدیمی ترین سکونت گاه های بشر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۹۷

استاندار لرستان گفت :شهر خرم آباد به تعبیر برخی از باستان شناسان یکی از شگفت انگیزترین و از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر است.

به گزارش ایلنا ، فرهاد زیویار در همایش روز خرم آباد با بیان اینکه همه شهرهای ایران عزیزند ، اظهار داشت :  اما از خرم آباد به عنوان شهری در غرب کشور همواره در مراودات با تعصب،تامل و تعلق خاطر یاد شده و اظهار نظر می شود.

وی افزود : شهر خرم آباد به تعبیر برخی از باستان شناسان یکی از شگفت انگیزترین و از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر است که در محاصره کوه ها چند ده هزار سال قدمت دارد و دارای مجموعه های بی نظیر طبیعی، تاریخی و فرهنگی و یک شهر با اصل و نسب است.

استاندار لرستان تصریح کرد: خرم آباد به گفته برخی از مستشرقان، یک شهر فرهنگی با مدنیت و در تراز جهانی قرار دارد .

زیویار بیان کرد:اختصاص یک روز برای بزرگداشت شهر خرم آباد به جهت سابقه، قدمت و ظرفیت هایی است که به نوعی هم فرصت است و هم برای مسئولین و صاحب نظران در قبال میراثی که با قدمت چند ده هزار ساله به ما رسیده ، مسئولیت آور است.

وی با اشاره به آثار موجود گفت: کتیبه ها ، سنگ نوشته ها ،مشاهیر ،بزرگان ، نامداران ،علمای شهر، شهدا و کسانی که جسم و جان خود را برای لرستان به عنوان بخشی از ایران بزرگ و با عظمت نثار کرده اند همه اینها به معنای هویت و شناسنامه این شهر محسوب شده که ما را تا این مرحله رسانده و حراست و پاسداری از آنها خیلی کار سنگینی است .

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ؛خرم آباد در خرم‌آباد محدود نشده و در این زمینه اغراق نمی شود، گفت: همه شهرهای ایران عزیزند اما خرم آباد به عنوان شهری در غرب کشور در خرم‌آباد متوقف نمی شود و در مراودات همواره از آن با تعصب،تامل و تعلق خاطر یاد شده و اظهار نظر می شود و از نظر آداب و رسوم و میراث ارزشمند و فرهنگ غیرتمندانه و مومنانه مرکز ثقل سایر شهر ها و مراکز پیرامون خودش است که توسط پیشینیان به ارث ما رسیده و ما باید با احساس مسئولیت نسبت به آن ادای وظیفه کرده و آنرا بهتر و شایسته تر به نسل های آینده تحویل دهیم.

وی خاطر نشان کرد: کارهای ناقصی در شهر خرم آباد وجود دارد که با حمایت دولت سیزدهم نسبت به رفع آن ها اقدام شده و به عنوان کارنامه ۱۹ ماهه در شهر خرم آباد و استان لرستان به چند نمونه از آنها اشاره می کنم از جمله آزاد سازی قلعه فلک الافلاک، ایجاد باغ موزه دفاع مقدس و دهکده ۱۵ هزار نفری شهر خرم آباد، تقاطع غیر همسطح پل جنوب خرم آباد در منطقه بلیلوند و ... که با اختصاص و صرف اعتبارات لازم در سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت و خرم آبادی ها می توانند از آن استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز