خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان:

نرخ جمعیت و ازدواج در قزوین روند کاهشی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۸۷۲

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در سال گذشته نرخ جمعیت در قزوین کاهشی بود و آمار ازدواج هم نسبت به سال‌های قبل‌تر پایین آمده و مشکلات اقتصادی و افزایش سن ازدواج از عمده‌ترین مشکلات کاهش جمعیت است.

به گزارش ایلنا، علیرضا افسری در نشست برنامه ریزی برای فرزند آوری و جمعیت گفت: اگر از برنامه ریزی‌ها برای افزایش جمعیت غافل شویم، در آینده تعداد سالمندان زیادی به جامعه تحمیل خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین افزود: نرخ رشد جمعیت در قزوین کاهش و میانگین سن باروری بالا رفته و شاهد بارداری در سن بالا و هزینه‌های زیاد هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین هم در این نشست گفت: ریل جمعیت مشخص شده و استان‌ها براساس آن فعالیت می‌کنند.

کبری علیخانی افزود: اساس کار برای افزایش جمعیت نقشه نویسی، برنامه نویسی و شناخت جمعیت فعال است، موسساتی مانند نفس به مادران باردار کمک می‌کنند اما خانواده‌های قزوینی پنج سال اول حاضر به بارداری نیستند.

وی بیان کرد: فاصله ازدواج و فرزندآوری و تک فرزندی از عمده‌ترین مسائل استان در مباحث جمعیتی است.

این مسئول عنوان کرد: ۸۷ درصد متقاضیان ازدواج و فرزندآوری تسهیلات را دریافت کرده‌اند و ۲۰ میلیارد برای مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی از سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز