خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان:

تشکل‌های کارگری صرفا در 10 درصد واحدهای تولیدی قزوین فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۳۷

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: تشکل‌های کارگری در اخذ تصمیمات مرتبط با کارگران اهمیت قابل توجهی دارند؛ اما متاسفانه در بهترین حالت تنها 10 درصد واحدهای ما تشکل‌های کارگری فعال دارند.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به برنامه هفتم توسعه و رابطه آن با کارگران گفت: در برنامه هفتم برای کارگران خواب‌هایی دیده‌اند و بحث اصلاح قانون کار هم مطرح است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین ادامه داد: هر نوع اصلاحی در قانون کار باید سه جانبه باشد و با تشکل‌های کارگری مطرح شود، تشکل های عالی هم داریم که می‌توانند به نمایندگی از جامعه کارگری در نشست‌ها حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در قزوین حدود 4 هزار واحد صنعتی داریم اما وجود تشکل‌ها، انجمن‌ها و شوراهای صنفی در این واحدها به 100 مورد هم نمی‌رسد.

کریمی تاکید کرد: وجود تشکل‌های فعال کارگری در دفاع از جامعه کارگری یک ضرورت است که باید نقش آن‌ها مورد توجه قرار گیرد، اما شاهد تحقق این موضوع نیستیم.

وی بیان کرد: افزایش سن و سابقه و حق بیمه و کاهش حق دولت و کارفرما که در برنامه هفتم مطرح است از مواردی است که برای تصمیم‌گیری در آن‌ها باید دیدگاه تشکل‌های کارگری هم در نظر گرفته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین اضافه کرد: در سالی که با عنوان مهار تورم و افزایش تولید نام‌گذاری شده باید دقت شود تا برنامه هفتم طوری باشد که جامعه آسیب‌پذیر بیشتر آسیب نبیند و جامعه کارگری به تصمیمات یک طرفه و اصلاح قانون کار تن نمی‌دهد.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز