خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا از یاسوج مطرح شد؛

هشت روستای دهستان سادات محمودی دنا فاقد محور ارتباطی اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۳۰۲

فرماندار شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود محور ارتباطی مناسب برای هشت روستای دهستان سادات محمودی این شهرستان خبرداد.

"کورش درخشان‌زاده" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: مُتاسفانه هشت روستا در دهستان سادات محمودی شهرستان دنا فاقد محور ارتباطی مناسب بوده که البته پی‌گیری‌های در این ارتباط از سوی استاندار،  معاون عمرانی استاندار،  نماینده بویراحمد در مجلس و فرمانداری شهرستان در حال انجام است‌

وی با بیان اینکه تعدادی از روستاهای دهستان سادات محمودی از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، میان رودخانه‌های بشار و خِرسان واقع شده اند، اظهارداشت: وجود رودخانه‌های پرآب و زمین‌های مستعد کشاورزی در این دیار و همچنین وجود بقاع متبرکه و مناظر زیبای طبیعی می‌تواند باعث رونق گردشگری در این منطقه شود.

فرماندار دنا افزود: بخش زیادی از سادات محمودی امروز در حال توسعه خدمات و امکانات است به گونه‌ای که در سال‌های گذشته مجوزهای لازم برای گازرسانی به نقاط فاقد گاز در این روستاها یعنی دشت بُز و مُنج اخذ و برنامه برای توسعه گاز رسانی به این مناطق وجود دارد.

درخشان‌زاده با اشاره به توسعه خدمات مختلف و زیرساخت‌هایی گاز، آب، برق و جاده در دهستان سادات محمودی شهرستان دنا، خاطرنشان کرد: اکنون‌ مشکلاتی در حوزه محور ارتباطی روستاهای این دهستان وجود دارد.

وی گفت: هشت روستای در شهرستان دنا با ۴۰۰ خانوار در مناطق جلاله و سادات محمودی از داشتن نعمت محور ارتباطی مناسب محروم هستند که در سفر اول رئیس‌ جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد برای احداث محور ارتباطی پنج روستای منطقه جلاله و پُل دسترسی، اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

فرماندار دنا، طول این پروژه کوهستانی و سخت‌گذر را پنج کیلومتر عنوان و یادآورشد: پیمانکار پروژه هم اکنون مشغول کار است.

درخشان‌زاده گفت: برخی از روستاهای دهستان سادات محمودی از جمله دشت بُز، مُنج، کَتِ سیاه و مازه کَز، محور ارتباطی مناسب ندارند و در زمستان، تردد بسختی در این روستاها امکان‌پذیر است تا جایی که گاها شاهد قطع راه ارتباطی منطقه جلاله برای مدت زمان طولانی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز