خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری قزوین:

مدرسه تاریخی ابراهیمیه قزوین به محل فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۱۵

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: پیشنهاد می‌شود مدرسه تاریخی ابراهیمیه بعد از مرمت در اختیار مجموعه‌های فرهنگی شهر قرار گیرد؛ زیرا اقدامات فرهنگی در این محله می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

به گزارش ایلنا، غلامحسن اسلامی‌صدر در بازدید از مدرسه علمیه ابراهیمیه با اشاره به ضرورت بازسازی و احیاء این بنای تاریخی، تصریح کرد: فضاهای تاریخی مانند روح شهر هستند و با بازسازی و احیاء آن‌ها می‌توان روح دوباره به محلات قدیمی دمید.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین افزود: محله آخوند از اصیل‌ترین محلات شهر قزوین است و ایجاد فضایی برای اقدامات فرهنگی در این محله می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد، احیاء این بنا منشأ برکات برای اهالی منطقه خواهد بود، انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های متولی و تأمین اعتبارات استانی تا پایان سال شاهد مرمت و بازسازی این مدرسه باشیم.

وی بیان کرد: مدرسه تاریخی ابراهیمیه محل تحصیل علمای بزرگ قزوینی بوده است و علمای زیادی در این حوزه علمیه درس خوانده‌اند ضمن بازسازی و احیاء این مجموعه پیشنهاد می‌شود علمایی که در این مدرسه تحصیل کردند شناسایی و یادبودی برایشان در مدرسه ساخته شود.

مدرسه ابراهیمیه یا مدرسه «جدید» در محله آخوند شهر قزوین قرار دارد که با مساحتی حدود ۴۶۰ مترمربع، تمام فضاهای یک مدرسه علمیه را در خود جای داده و با وجود زیربنای کم، در نوع خود کامل و کم نظیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز