خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

راه اندازی خط تولید موتورهای صنعتی در تراکتورسازی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۱۶

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از راه اندازی خط تولید موتورهای صنعتی در تراکتورسازی ایران خبر داد و گفت: با راه اندازی این خط تولید نه تنها سالانه از خروج 30 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد بلکه از محل صادرات تولیدات موتورهای صنعتی پیش بینی می شود بیش از 4 میلیون دلار نیز ارز وارد کشور شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مصطفی وحیدزاده گفت: خط تولید و مونتاژ موتورهای صنعتی مورد نیاز کشور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، به همت متخصصان و مهندسان توانمند ایرانی راه اندازی می شود که این موفقیت بزرگ در شرایط بحرانی، برای جلوگیری از واردات محصولات صنعتی که یکی از نمادهای خودباوری و شکوفایی در عرصه صنعت محسوب می شود.

وی افزود: این پروژه در طول یک سال گذشته، با هزینه 2 هزار و 400 میلیارد رالا و هزینه ارزی 600هزار یورو و توسط محققان داخلی گروه تراکتورسازی به نتیجه رسیده است.

وحیدزاده گفت: در خط تولید موتورهای صنعتی تراکتورسازی محصولاتی همچون موتورهای محرکه تجهیزات دریایی، مولد برق مراکز انفورماتیک، پمپ های آبرسانی کشاورزی و ستاد بحران، پمپهای آتش نشانی صنایع فولاد و نفت و پتروشیمی و ارایه پکیج های نیروگاهی و ... تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

مصطفی وحیدزاده امکان افزایش درآمد سالانه به مبلغ 10 هزار میلیارد رالا، ارتقای تکنولوژی تولید این صنعت در کشور، اشتغالزایی حدود400نفر و کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز را اهداف اجرایی این پروژه در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اعلام کرد.

جلوگیری از خروج سالانه 30 میلیون دلار ارز از کشور

این فعال حوزه صنعت کشور در تشریح مزیتهای ارزی این پروژه اضافه کرد: با راه اندازی این خط تولید نه تنها سالانه از خروج 30 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد بلکه از محل صادرات تولیدات موتورهای صنعتی پیش بینی می شود بیش از 4 میلیون دلار نیز ارز وارد کشور شود.

گفتنی است تراکتورسازی ایران هم اکنون با 12 شرکت اقماری که 8 شرکت در تبریز، 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از 35 تا 150 اسب بخار در کشور می باشد که در حال حاضر 99 درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر 45 میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و ... برای کشور داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز