خبرگزاری کار ایران

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند مطرح کرد؛

قدرت رقابتی کاتالیست ساخت داخل با کاتالیست های جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۷۴۵

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند گفت: کاتالیست ساخت داخل قابلیت رقابت با کاتالیست های جهانی را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عزت الله غلامی در مراسم رونمایی رسمی از کاتالیست پالایشی ساخت ایران در پالایشگاه امام خمینی شازند با بیان اینکه همکاری این پالایشگاه با شرکت بهداش کار را به نتیجه رساند،‌ اظهار داشت: این پالایشگاه پیشروترین شرکت در صنایع نفتی در حوزه ساخت داخل است.

وی ادامه داد: ساخت این کاتالیست سرآغاز اقدامات دیگری در ساخت داخل است.

غلامی با بیان اینکه واحد RFCC روزانه ۸ میلیون تن بنزین تولید می کند، گفت: سال ۹۸ تعمیرات اساسی در این واحد انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد سبد بنزین کشور در آن زمان در دست پالایشگاه امام خمینی شازند بود، افزود: بنابراین اگر این کاتالیست ساخت داخل موفق عمل نمی کرد می توانست در چرخه تولید بنزین اختلال ایجاد کند.

مدیرعملیات شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند با تاکید بر تجربه شرکت دانش بنیان در ساخت کاتالیست، ادامه داد: زمانی تست میدانی کاتالیست انجام شد که در تست های آزمایشگاهی به اطمینان رسیده بودیم و اکنون به نقطه ای رسیدیم که با اطمینان کامل می گوییم، کاتالیست ساخت داخل قابلیت رقابت با کاتالیست های جهانی را دارد.

وی تاکید کرد: این کاتالیست پیچیدگی خاصی دارد و هر روز در جهان در حال ارتقا است و باید متناسب با پیشرفت جهانی،‌ در ایران نیز به روز رسانی شود.

غلامی با اشاره به لزوم توسعه این کاتالیست برای تامین نیاز کشور و صادرات باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اکنون پالایشگاه های امام خمینی شازند و آبادان مشتری این کاتالیست هستند و ۲ واحد دیگر نیز در کشور در حال ساخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز