خبرگزاری کار ایران

نخستین نمایشگاه قلم‌زنی کرمانشاه با عنوان «احیا» گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۳۳۹

نمایشگاه پروژه فرهنگی هنری احیای قلم زنی کرمانشاه در محل نگارخانه بلوط آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، نوید رحمانی مسئول تیم اجرای این پروژه با اشاره به پیشینه دیرینه قلم زنی در کرمانشاه، گفت: این هنر بر روی فلز کار می شود و آثار به دست آمده در شهرستان هرسین نشان می دهد که قدمت این هنر در این سرزمین به دوره مادها برمی گردد.

وی افزود: متاسفانه این هنر زیبا مانند بسیاری هنرها در اثر گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده و در حال حاضر مجموع قلم‌زنان کرمانشاه به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

رحمانی گفت: از این جمع ۱۰ نفره، سه تا چهار نفر آنها از اساتید قدیمی هستند و نیاز است فکر جدی برای احیای این هنر صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا و با هدف احیای این هنر، پروژه فرهنگی هنری احیای قلم زنی کرمانشاه را شروع کرده و جلساتی با اساتید قلم زن کرمانشاهی داشته‌ایم و در نهایت نمایشگاهی از آثار نفیس این اساتید در قالب این پروژه برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۲۶ خرداد تا دوم تیرماه در محل نگارخانه بلوط کرمانشاه واقع در چهارراه نوبهار پذیرای علاقمندان خواهد بود، افزود: ساعت برپایی نمایشگاه نیز همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ شب است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۶۴ اثر قلم زنی از اساتید کرمانشاه به نمایش در آمده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز