خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد:

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۴۱۴

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بر اساس ماده 342 قانون مدنی، خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است. بنابراین با دستور مقامات قضایی استان در راستای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد صاحب امتیاز این طرح، دفاتر رسمی حق نقل و انتقال و ثبت وکالت در خصوص طرح مذکور را ندارند.

به گزارش ایلنا، قاسم اسماعیل‌نژاد با تأکید بر اینکه آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب افراد سودجو را نخورند، افزود: هنگام تشکیل پرونده برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن آگاهی لازم در خصوص نداشتن حق فروش امتیاز به آنها ارائه شده و در صورت اقدام به این موضوع، امتیاز فرد خاطی لغو می‌شود.

وی ادامه داد: مشاورین املاک نیز حق خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این دستورالعمل از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به مشاورین املاک ابلاغ شده است. بنابر اخبار واصله برخی از مشاورین املاک در سطح شهر اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی استان با جدیت بیشتری ورود کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات استاندار و مقامات قضایی استان در خصوص پیشگیری و کنترل این معاملات غیررسمی و غیرقانونی که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت در بخش زمین و مسکن می‌شود، انتظار است تعامل لازم در خصوص افزایش نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی استان صورت گیرد.

اسماعیل‌نژاد در خصوص شرایط نقل و انتقال واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: نقل و انتقال واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تنها بعد از مشخص شدن واحد مسکونی متقاضیان و انعقاد قرارداد پیش‌فروش با سازنده امکان‌پذیر است. در غیر این صورت هرگونه نقل و انتقالات بین واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی و غیررسمی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز