خبرگزاری کار ایران

هوای کرمانشاه در وضعیت "هشدار" قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۵۲۳

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت :هوای بیشتر شهرهای کرمانشاه، امروز (۲۸ خرداد) به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت " هشدار" قرار دارد.

احد جلیلیان در گفت و گو با ایلنا  با اشاره به نفوذ ریزگردها به جو استان و افت کیفیت هوا در اکثر شهرها، گفت: شاخص کیفی هوا تا ساعت هفت صبح امروز (۲۸ خرداد) برای ایستگاه شهر کرمانشاه عدد ۲۰۴ است که وضعیت بنفش و هشدار را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در ایستگاه اسلام آبادغرب نیز با عدد شاخص ۱۶۷ وضعیت قرمز و هشدار را داریم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه عدد شاخص کیفی هوا برای ایستگاه‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را نیز ۱۶۴ اعلام کرد که بیانگر وضعیت قرمز و هشدار است.

به گفته جلیلیان، ایستگاه پاوه با عدد شاخص ۹۸ و ایستگاه کنگاور با عدد شاخص ۹۱ در شرایط استاندارد قرار دارند.

وی ابراز امیدواری کرد به تدریج و تا اواسط امروز از غلظت ذرات معلق موجود در هوا کاسته شده و شاهد بهبود کیفیت هوا باشیم.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه در این خصوص ابراز امیدواری کردو گفت : تا ظهر امروز(یکشنبه، ۲۸ خرداد) شاهد خروج ریزگردها از جو استان هستیم اما احتمال اینکه صبح فردا نفوذ مجدد ریزگردها را حتی با شدت و گستردگی بیشتر داشته باشیم، وجود دارد.

سعید قاسمی با اشاره به نفوذ توده گرد و غبار به جو استان از اواخر روز گذشته، افزود: نفوذ این توده گرد و غبار غیرمنتظره نبود و در پیش‌بینی‌های هواشناسی درباره احتمال نفوذ ریزگردها هشدار داده بودیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته کمترین دید افقی استان مربوط به قصرشیرین و به میزان ۲۵۰۰ متر بود، ادامه داد: اکنون نیز اگرچه وضعیت دید افقی در قصرشیرین بهتر شده، اما همچنان کمترین میزان دید را با سه هزار متر به خود اختصاص داده است.

وی دید افقی تازه آباد را نیز پنج هزار متر اعلام کرد و یادآور شد: در کرمانشاه و سرپل ذهاب نیز دید افقی هفت هزار متر است.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: ریزگردها به تدریج تا ظهر امروز از جو استان خارج می‌شود، اما شرایط برای تشکیل مجدد طوفان‌های گرد و غبار در منطقه وجود دارد که می‌تواند کرمانشاه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت : احتمال اینکه صبح فردا مجددا شاهد نفوذ گرد و غبار به جو استان باشیم وجود دارد و این گرد و غبار در شهرهای مرزی نمود بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز